Gå til innhold
Liandrian

Ny nettbutikk!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er i den situasjonen at jeg driver å planlegger en nettbutikk. Og derfor trenger jeg hjelp fra dere.

Er trommis sjøl og skal starte med stikker og trommeskinn fra den kanten. Men jeg er på utkikk etter gitarstrenger og basstrenger.

Hvilket merke av strengesett er det som dere har testet i utlandet ,men som man ikke finner her i Norge?

Evnt hvilke merke ville dere ha kjøpt billigere i en nettbutikk kontra det dere gjør nå?

Jeg er bare på utkikk etter noen merker da jeg har allerede en lang liste med distributører som kan tilby det meste (ihvertfall hva de sier;)

Tusen takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forundrer meg veldig at du vil satse på ukjente strenger.

Merker som DR og Rotosound kan være bra, vekdig kjent, men ikke like lett å finne som f.eks Ernie Ball.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å svare på dette:

Jeg har ikke tenkt til å konkurrere med de store kjedene,men heller tilby litt de obskure tingene som en utstyrsgeek som meg selv vil like. Men jeg har satt som mål å ikke tilby Stagg gitarer og Morgan cymbaler. Da dette er crappy kvalitet og ja, det låter deretter!

Det er jo sant at man bør jo også tilby de kjente merkene og jeg tar dette til etterretning såklart!

Men takk for tipsene så langt.

Er både på allexpress og alibaba jeg har finni pålitelige distributører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du drive butikk, må du føre varer folk kjøper. Det å føre store merker gir muligheten til å tilby nisjeprodukter. Ikke motsatt vei rundt.

Ikke for å være kjip, men gitaister er verdens tregeste folk. Svært få satser på ukjente, nye ting.

Lykke til!

Hadde jeg hatt unegrenset med penger skulle jeg startet butikk selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er to forslag, hvis dere absolutt vil gå for ukjente brands:

http://www.pyramidstrings.com/

http://www.newtonestrings.com/

Er ikke billigmerker, men det vil jeg heller ikke anbefale å selge. Folk som vil ha billige strenger stikker til nærmeste gitarsjappe eller plukker opp en pakke DR eller Ernie's på Smart Club/Coop supermarked. Ikke på nett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig, tror jeg du skal få jobbe hardt og lenge for å få folk til å kjøpe strenger av ukjent fabrikat. Det er også slik at det faktisk ikke er veldig mange "gitarstrengfabrikker" i verden. De få som er, produserer en masse forskjellige merker som egentlig er identiske strenger.

Jeg har prøvd billig-billig- strenger en gang, og det var det verste jeg noengang har spilt på. (Tror det var gitarstrenger.no sitt "husmerke".) (Strenger som har ligget årevis på lager?)

D'addario, som er det merket jeg egentlig har sverget til på årsvis, kan man få veldig billig både hos strenger.no og enda billigere fra utlandet, og det er gode strenger. Ergo blir problemet ditt å skaffe gode strengesett til under 45,- settet. Det tror jeg muligens kan by på problemer. Og uansett om du greier å skaffe det, vil det igjen by på problemer å overbevis det gitarspillende folk om at "dine" strenger er like bra som f.eks. D'addario, bare (enda) billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsa der! Skal nok se på om man får rabatt ved å være medlem av dette forumet ja :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er to forslag, hvis dere absolutt vil gå for ukjente brands:

http://www.pyramidstrings.com/

http://www.newtonestrings.com/

Er ikke billigmerker, men det vil jeg heller ikke anbefale å selge. Folk som vil ha billige strenger stikker til nærmeste gitarsjappe eller plukker opp en pakke DR eller Ernie's på Smart Club/Coop supermarked. Ikke på nett

Gitarist.no har både Pyramid og Newtone og de er heller ikke særlig ukjente.

Folk som vil ha billigstrenger kjøper på nett, ikke coop/gitarsjapper.

Endret av germaniumkid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du selge noe ukjent, så må dette "ukjente" ha noe nytt som andre, etablerte merker ikke har (ennå). Det må være bra nok til at folk gidder å bytte fra de trygge, etablerte merkene de allerede bruker.

Hva da, spør du kanskje. Vel, det er jo problemet med nye ting. Jeg har selv gått bort fra det trygge siden dette med balansert og progressiv tension ble en obsession for meg. Nå gleder det meg å se at d'Addario (mitt foretrukne trygge merke) har begynt med balanserte sett. Så da må man vel finne noe annet, kanskje.

Det finnes en enmannsbedrift, Zachary, over Atlanteren som lager strengesett som går under navnet ZOG. Utfordringen er at han som driver dette rakker ned på alt av konkurrenter, en slags narcissist med tourettes, skal man dømme etter hjemmesiden. Han er en tanke greiere å ha med å gjøre på mail, og settene er bra (ryktene sier de lages OEM på d'Addarios fabrikker). Greia med ZOG (Zachary Optimized Gauges) er at de er basert på et prinsipp om progressiv tension. Det gjør gjerne at tykkeste streng blir ganske heftig tykk, men stram og definert. Disse settene fungerer veldig godt til drop-tuning og generelt downtuning.

Mener jeg har lest at han er åpen for forhandlere. Det blir litt dyrt med enkeltsett når han legger på frakt til Norge.

Du bør også generelt tenke på frakt. Det må være BILLIG frakt. Platekompaniet-modellen med alltid 30 kr i frakt er sikkert grei, men dyrere enn det, så er det fort gjort at folk synes det blir dyrt.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ZOG-strengene likte jeg godt. Det var litt knotete å handle direkte fra ham med paypal og mailer og sånt, så hvis det hadde blitt enklere å kjøpe på denne siden av dammen hadde jeg slått til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve deg på Gibson Brite Wires ?

Div sett fra medium til ultra light.

Ikke enkelt å få tak i slike, hvert fall her i by'n :)

_____

GeirA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitarist.no har både Pyramid og Newtone og de er heller ikke særlig ukjente.

Folk som vil ha billigstrenger kjøper på nett, ikke coop/gitarsjapper.

I forhold til DR/Ernie/D'addario/Elixir er de ikke vanlige strenger å finne på det norske marked.

Mulig du har rett, men de fleste jeg kjenner stikker til nærmeste plassen de finner hvis en streng skulle ryke eller en plutselig ble fysen på et nytt sett. Men dette er jo folk fra Bergen/Oslo sentrum, hvor slike steder sjeldent er langt unna, og er mer gunstig enn å måtte vente 2-3 dager fra en har bestilt på nett :)

Endret av proffloff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.