Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et eksempel på hvordan man IKKE gjør det bra live


Knewt

Anbefalte innlegg

Synes ikke det var såååååå gæli, da. Kan godt høre på det, jeg. Og så er det noe annet å være publikum i salen når det er live. Da merkes ikke feil og unøyaktigheter på samme måte som på opptak.

Tjaaa. Jeg har kanskje hørt meg litt i hjel på den også. Særlig siste delen med growl så begynner ting å gå litt over styr. Haha.

Hey, teacher.......leave them kids alone ^_^

Haha. :P Han fyren som laga sang (akk. gitar) spurte jo om han kunne gjøre det....

EDIT: Forøvrig er det litt morsomt hvordan han høyeste og bøseste med langt hår spiller mandolin. :D Og growler. Lurer på hvor mange growlende mandolinister (?) det finnes.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel et bevis på at man alltid er MYE mer kritisk selv til det man gjør, enn det alle andre er :) Bassisten vår sutrer og klager over at han har spelt feil og/eller dårlig etter gigs, men ingen andre i bandet eller publikum har lagt merke til noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel et bevis på at man alltid er MYE mer kritisk selv til det man gjør, enn det alle andre er :) Bassisten vår sutrer og klager over at han har spelt feil og/eller dårlig etter gigs, men ingen andre i bandet eller publikum har lagt merke til noe...

Det er fordi han spiller bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man kan jo spøke mye om det der, men faktum er at man VIRKELIG hører det godt hvis bassisten føkker opp! Vi har spilt et par gigs med vokalisten som standin-bassist, og ting faller fullstendig fra hverandre når han bommer litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man kan jo spøke mye om det der, men faktum er at man VIRKELIG hører det godt hvis bassisten føkker opp! Vi har spilt et par gigs med vokalisten som standin-bassist, og ting faller fullstendig fra hverandre når han bommer litt :)

Hehe. Jada. Det er samme situasjon i bandet jeg spiller i. Der enkelte basslinjer spiller en rimelig stor rolle og fucker opp hele bandet hvis det går galt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man ikke skal ha bass i bandet gutter...

ok kødda, jeg kjenner bare ingen som spiller bass som kan joine vårt megafete band som spiller de mest avanserte sangene fra green day og sum 41. Fordi rytmegitaristenikkekanmeren3akkorder..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det her var jo ikke perfekt, men det var da absolutt innafor! Tro meg, bandet mitt har spilt mange giger som er betydelig mindre tighte enn det her, og folk har skrytt hemningsløst når vi går av scenen allikevel. Det som irriterte meg mest var at videoen og lyden ikke var helt i sync. (videoen lå litt foran).

Som folk sier, man skal bomme ganske grovt for at publikum legger veldig merke til det i en livesetting, så dette her er det neppe noen som tenkte noe over før de evt fikk se videoen i ettertid. Ellers må jeg si at låta var kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.