Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: LP special DC


GreenMan

Anbefalte innlegg

Stemmer at jeg monterte RS-Kit i den ja. Byttet også til Switchcraft pu-switch da den originale var kaputt. Husker gitaren som veldig lett og veldig resonnant akustisk. Jeg hadde jo ikke bruk for den da jeg har en CS Special, og det var derfor jeg hadde den så kort tid. men jeg var litt nysgjerrig på hvordan denne var i forhold til CS'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker gitaren som veldig lett og veldig resonnant akustisk. Jeg hadde jo ikke bruk for den da jeg har en CS Special, og det var derfor jeg hadde den så kort tid. men jeg var litt nysgjerrig på hvordan denne var i forhold til CS'en.

Kan underskrive på at den er veldig resonant akustisk. Hvordan er da en standard billig Gibson mot en CS - er det verdt prisforskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan underskrive på at den er veldig resonant akustisk. Hvordan er da en standard billig Gibson mot en CS - er det verdt prisforskjellen?

Tja. Jeg vil jo si det, men det er sikkert mange som vil være uenig. En CS vil jo fort koste det dobbelte, og det er jo ikke en dobbelt så "bra" gitar for å si det på den måten.

Det som var overraskende for meg, var at på tross av at den røde var mye mer resonnant akustisk enn min gule, var det ganske stor forskjell med dem plugget. Den røde var adskillig mer muddy og udefinert til tross for at det var samme pickuper og elektronikk. Den røde manglet litt sustain i forhold også.

I og med at den røde vel er en faded versjon, synes jeg også den ble litt "grov". Men for all del, ifht. prisen på den, er det en veldig god gitar. Halsen på den er veldig god, og jeg ville mye heller hatt den der enn f.eks. en ny Epi e.l. til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.