Gå til innhold
  • Bli medlem
UglyCasanova

Fin singlecoil combo for første strat?

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge min første strat og må derfor også velge meg ut noen pickups. Jeg spiller til vanlig på en tele og ønsker derfor å kunne bruke strat'en til de litt mer "heavy" sangene jeg har på lager. Less twang, more bang, sort of speak. Jeg ønsker ikke spille metal, men kanskje ha muligheten for å spille noe som heller mot den hardere delen av rock (tidlig smashing pumpkins-ish)

Så spørsmålet mitt er om noen har noe erfaring med noen av pickupsene på denne pre-wired pickguarden, og om det kan virke som noe som er hakket "hardere" enn en stock strat setup. Jeg tenker da på bridge pickupen. Og selvfølgelig om de vil fungere godt sammen

http://www.ebay.com/itm/111095123609

:)

Endret av proffloff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan de passer sammen, men jeg har SSL-5 i bridge på en av mine, sammen med SSL-1 i neck og middle.

Synes det er godt med sprut i SSL-5, er normalt ikke så glad i bridge pickupen på strat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EMG-SA med en EMG-SPC midboost. Sjukt allsidig oppsett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan de passer sammen, men jeg har SSL-5 i bridge på en av mine, sammen med SSL-1 i neck og middle.

Synes det er godt med sprut i SSL-5, er normalt ikke så glad i bridge pickupen på strat...

Takk for svar. Var bridgen jeg var mest usikker på. Forsøker å finne litt ulike meninger på nettet om dette oppsettet, men det er ikke lett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good guy Kristoffer Eide - produserer og selger pickups selv, men tipser om å kjøpe fra en annen forumitt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good guy Kristoffer Eide - produserer og selger pickups selv, men tipser om å kjøpe fra en annen forumitt!

Huh? Hvem da? Deg?

Skal sjekke ut Eide :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han tipset om Steikbacon på forumet, men linker til eidepickups.com i signaturen sin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahs, det går mye på at jeg selv har "ferie" i forbindelse med flytting, og det at jeg synes man bør støtte opp om lokale godgreier enn å kjøre på med ultramasseproduserte greier som gfs f.eks

www.eidepickups.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good guy indeed :)

Får vel linke til meg da www.edmire.no

Skulle egentlig ryddet litt opp i denne siden, men har noen prototyper som lokker mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en bridgepu med litt ekstra gain, koble tonekontrollen til bridge isteden for midt.. Da er du i mål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gain = output.

Tonekontroll gir da ikke automatisk ullen lyd? Det er helt nytt for meg i alle fall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da en forholdsvis normal mod. Jeg gjør det på alle stratene mine (tone altså, ikke pickup med mer gain) Helt topp til å temme brighte bridgepickuper på stratter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Fender CP50's er wiret for tonekontroll på bridge, posisjon 2 er neck og bridge, posisjon 4 er middle og bridge støyløs.

Kanskje du bør se på et diagram hvor man kobler 2 pickuper i serie? Slik som Brian May gjør (?)

Endret av MacGyver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.