Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fin singlecoil combo for første strat?


UglyCasanova

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge min første strat og må derfor også velge meg ut noen pickups. Jeg spiller til vanlig på en tele og ønsker derfor å kunne bruke strat'en til de litt mer "heavy" sangene jeg har på lager. Less twang, more bang, sort of speak. Jeg ønsker ikke spille metal, men kanskje ha muligheten for å spille noe som heller mot den hardere delen av rock (tidlig smashing pumpkins-ish)

Så spørsmålet mitt er om noen har noe erfaring med noen av pickupsene på denne pre-wired pickguarden, og om det kan virke som noe som er hakket "hardere" enn en stock strat setup. Jeg tenker da på bridge pickupen. Og selvfølgelig om de vil fungere godt sammen

http://www.ebay.com/itm/111095123609

:)

Endret av proffloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan de passer sammen, men jeg har SSL-5 i bridge på en av mine, sammen med SSL-1 i neck og middle.

Synes det er godt med sprut i SSL-5, er normalt ikke så glad i bridge pickupen på strat...

Takk for svar. Var bridgen jeg var mest usikker på. Forsøker å finne litt ulike meninger på nettet om dette oppsettet, men det er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Fender CP50's er wiret for tonekontroll på bridge, posisjon 2 er neck og bridge, posisjon 4 er middle og bridge støyløs.

Kanskje du bør se på et diagram hvor man kobler 2 pickuper i serie? Slik som Brian May gjør (?)

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.