Gå til innhold
  • Bli medlem
entoneskala

Tabulatur-software - Anbefalinger ?

Anbefalte innlegg

Ser etter et greit program for å notere litt tabulatur. Noen som har erfaringer/anbefalinger å dele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite respons på denne gitt :). Har i mellomtiden testet ut Guitar Pro 6 som ser ut til å gjøre jobben aldeles flott.

Jeg fant jeg en gratis LITE-versjon som ligger litt bortgjemt på hjemmesiden. Den funker greit for meg. (Lite versjonen kan i motsetning til demo-versjonen lagre filer, men har mindre realistiske midilyder for playback av noter/tabs.) Ser også ut som LITE kan oppgraderes til GP6 fullversjon for "halv pris"

http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=lite-bundle-licence-generator&distributor=iguitar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har ikke brukt tab-program på mange år, men da var guitar pro det store. Fungerte greit og skriver det om til noter også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avskyr GuitarPro, og skriver ennå i PowerTab. Oppsettet blir alltid rotete i GP, og jeg gir sjelden/aldri GP-skrevne tabs til elever. Satser på at tabulaturfunksjonen som kommer med neste MuseScore-versjon blir bra, da kan jeg bruke kun et program.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult. Takk for innspill. Både Powertab og MuseScore synes være gratis, og det skal en ikke kimse av. Skal jeg dømme fra screen-shot'ene så blir resultatet temmelig pent med de programmene også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Såeh... Jeg har brukt Logic Express til å spille inn siden jeg fikk MAc i 2009. Etter Macen streika har jeg brukt kona sin. Jeg har selv en PC. Etter siste oppdatering på Macen hennes, får jeg ikke lenger brukt Logic Express, og får beskjed om å kjøpe nyeste versjon.
      Da jeg har PC ønsker jeg heller anbefalinger til en rimelig (helst sub 1500 om mulig) DAW. Bruker det i hovedsak for moro skyld, og trenger ikke noe superproft. Pluss om det er enelt å bruke, les, idiotsikkert 
      Prøvde meg på Audacity, men innspillingene ble sykt forvrengte.
    • Av Lawson
      Hei. Er i ferd med å kjøpe et lite hjemmestudio, å ser nå etter lydkort. 

Har lyst på pro tools, eller noe annet på samme linje (PC), så lurer på det er et lydkort som ikke er helt "happy meal kvalitet", å kommer med software som er godtatt i semi-pro/pro scenen? 
    • Av EirikA
      Hei,
      Har i lengre tid hatt en ønske om å finne et program med mulighet for å programmere musikk.  Håpet på å finne et hvor jeg kan programmere både trommer, bass og gitar. Slik at jeg kanskje kunne prøve meg på å lage backingtracks og full pakke.
      Har ikke funnet noe jeg syns ser veldig lovende ut.  Noen tips?
      Syns å huske at Guitarpro 6 har lyd som ikke bare er "midi"  , slik at det kanskje er en mulighet. Men lenge siden jeg har brukt dette, og ser for meg at det kanskje fins bedre program.
    • Av ChrisFredy
      Hei folkens!
      Jeg har nettopp registrert meg her på dette forumet så jeg har ikke sjekka gjennom alt innholde her så jeg bare stiller et enkelt spørsmål:
      Klarer noen av dere å finne Duett i e-dur av Marius Muller Tabulatur?
      Jeg klarer nemlig ikke det! Jeg trenger egentlig svar fort fordi jeg har tenkt til å overraske en Marius Muller fan med å spille den for han på bursdagen hans. Noe som hadde vært sinnsykt tøft for båda han og meg selvfølgelig.
      Takk på forhånd!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.