Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny pedal, Zoom MS-50G (og MS-70CDR)


askret

Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik i dag, mest pga. nysgjerrighet!

DSC03867-800.jpg

Denne modellen har haugevis av OD/DIST/AMP effekter, men det var alle de andre effektene jeg var ute etter, delay, vibe, phaser etc... Kan lese mer her: http://www.zoom.co.jp/products/ms-50g/

Hadde en teori om at denne ene boksen skulle kunne erstatte alle pedalene som står i FX-loopen på ampen min. Så i kveld har jeg sittet ute i vinterhagen og lært meg å bruke den, samt at jeg har laget en patch som inneholder de 6 effektene jeg trenger. Ganske kult, dette kan lagres som en patch, men hver effekt kan enkelt slås av og på med fotswitchen. En av gangen da, skal man slå av eller på en annen av de 6 effektene krever det et trykk eller to med fingeren i tillegg..

Har så langt fått prøvd dette ute på MicroCuben, men nå har ei lita jente lagt seg i kjelleren så jeg får ikke testet det på Mesaen i kveld!

Ser slik ut når jeg leker med denne ute, iPad'en er for å ha bruksanvisningen i pdf på, klarer jo ikke å lese disse mikroskopiske blekkene som følger med pedalene i dag..

DSC03866-800.jpg

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar mye feil er vel dette i prinsippet samme pedal som Zoom G3, men selvsagt uten G3'ens 3 separate display, fotbrytere og kontrollknapper. Omtrent samme lyd og muligheter men altså kanskje litt vanskeligere å bruke.

Jeg må si jeg liker min G3 - jeg har eid ymse multieffekter (inklusive line6 HD) og dette er den første jeg synes passer til mitt bruk. Dette går både på pris, lyd, størrelse og ikke minst betjeningskomfort hvor dette er det absolutt suverent beste produktet jeg har prøvd.

Nå skal det sies at jeg ikke benytter vreng eller ampsim på pedalen, men ting som reverb, delay, chorus, vibe osv.

G3 ser altså slik ut:

g3_slant2-500px_1.jpg

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar mye feil er vel dette i prinsippet samme pedal som Zoom G3, men selvsagt uten G3'ens 3 separate display, fotbrytere og kontrollknapper. Omtrent samme lyd og muligheter men altså kanskje litt vanskeligere å bruke.

Jeg må si jeg liker min G3 - jeg har eid ymse multieffekter (inklusive line6 HD) og dette er den første jeg synes passer til mitt bruk. Dette går både på pris, lyd, størrelse og ikke minst betjeningskomfort hvor dette er det absolutt suverent beste produktet jeg har prøvd.

Nå skal det sies at jeg ikke benytter vreng eller ampsim på pedalen, men ting som reverb, delay, chorus, vibe osv.

G3 ser altså slik ut:

Hmm. Har G3 linje ut? Kunne fungert som effektboks for piezodelen av et stereosignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en modell uten OD/Ampsim også, den som heter MS-70CDR, http://www.zoom.co.jp/products/ms-70cdr/spec/

Det var jo egentlig den jeg hadde sett meg ut, men Gitarhuset klarte ikke å skaffe den før i dag... Så jeg har kjøpt en av den også.

Veldig like, men større utvalg i effekter på MS-70CDR enn på MS-50G.

Har fått prøvd de begge i FX-loopen på ampene mine nå, og jeg må si meg kjempefornøyd! Enkel, billig, og leverer vel så bra effekter som f.eks Boss GT-100!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt MS-50G siden desember og den forsvinner nok ikke med det første.

Har brukt den til mye forskjellig, men nå for tiden blir den i hovedsak brukt som tremolo, men det er fint å ha mange andre effekter tilgjengelige også.

Akkuratt nå er jeg på hytta noen dager, og da har jeg brukt AMPsimmer fra ms50g rett inn i macbooken min når jeg har spilt inn demoer til nye låter. låter kurrant.

Jeg har andre pedaler til de effektene jeg bruker mye, men ms50g er genial som "krydder"-pedal til når jeg trenger noe "uvanlig".

Ms-70 virket også interessant. Spent på hvordan effektene de har lånt fra Strymon, Eventide, Line 6, etc, låter i forhold til orginalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd MS-50G rett i mikseren nå, og det låter faktisk helt ok! Tror dette er den første multi-effekten jeg har vært borti som ikke er overlastet med alle presets på fullt og fullt av alt, men faktisk brukbare! Amp-modellene har cab-sim også, med et brukbart utvalg i kabinett-typer. Denne boksen er fullt brukbar på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.