Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

(HASTER) Hvordan eliminere skurring.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått meg lydkort og mikker, men når jeg tar opp så hører jeg en del skurring på opptakene. Dette gjelder både mikrofonopptakene og når instrument (gitar) er plugget inn i lydkortet. Har forøvrig et mellomledd i en VOX Stomplab IIG Stompbox/pedal.

Lydkortet jeg har fått er et Lexicon Lambda og jeg bruker medfølgende Cubase LE5 til å ta opp i.

Håper jeg kan få hjelp raskt, da jeg har noen ganske viktige ting som skal tas opp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke krise likevel ...

Men det hadde vært fint å finne en løsning på problemet, likevel.

Skurringen forsvinner når jeg eksporterer/bouncer lyden. Men det er ganske irriterende å jobbe i et Cubase prosjekt med masse skurring, det er ikke så lett å høre alle detaljene i musikken med den skurringen.

Er det noen som vet om en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger ut en liten lydsnutt, er det lettere å hjelpe. Først bør du sjekke hvordan du har justert volumet på opptaket, både på kortet hvis det er innstilling på det,, ev. på mikseren til lydkortet på pc-en, hvis det finnes, og i cubase.

Da jeg eksporterte prosjektet forsvant som sagt skurringen - så jeg vet ikke hvordan jeg skal få lagt ut en lydsnutt ...

Når det gjelder innstillinger så skal alt være greit - og det vises jo etter at prosjektet er eksportert.

Edit: La til ekstra setning + endret liten skriveleif.

Endret av Dolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.