Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tweed Deluxe(ish) miniamp ...

Anbefalte innlegg

Handlet ett kabinett før en tid siden som jag tenkte lage en kombo av ...

I stedet før å montere ampen i toppen som vanlig så bestemte jag meg før å "gjemme" ampen i bunn av kabinettet ...

Så ... etter en liten vareopptelling og påfylling av stash fra Tyskland var det bare å sette i gang ! :-)

Det blev da en Fender 5E3 (Tweed Deluxe) type amp med en kanal/input, og alle knotter, knapper og jack "toppmontert" ...

Så :

#1 : "Prøveplassering" av deler ...

TinyDeluxe_Dryfitting_2.jpg

#2 : Noe (mye) drilling, sliping og banning senere :

TinyDeluxe_Chassis_Drilled.jpg

#3 : Da er det meste skrudd på plass :

TinyDeluxe_HW_Mounted.jpg

#4 : Ser bra ut ... inntil videre ...

TinyDeluxe_Gutshot_1.jpg

#5 : Sån ser det da ut ... dette er 'rev 2' ... 'rev 1' blev skikkelig rotete og trang ...

Det er sån det vanligvis går da jag bygger noe ... Først lodder/skrur jag det sammen uten å tenke/planlegge i det hele tatt, og så peller jag det fra hverandre og prøver å sette det sammen igjen litt penere/ryddigere ... :-)

TinyDeluxe_rev2_guts_2.jpg

#6 : Måle og sjekke og bytte ut noen komponenter ... (Bilden viser faktisk 'rev 1' ser jag nu ... :-) )

TinyDeluxe_OpenHeartSurgery.jpg

#7 : Dette er da planen ... Di to 'bracing':ene er grunnen til att jag valgte ett ganske litet chassie ...

TinyDeluxe_in_cab.jpg

#7 : Beskyttelse mot kabler, pedaler og ant ræl oss gitarister slenger bak i kabinettet etter en sein spilling ... :-)

TinyDeluxe_Caged.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult ;-) Er den oppe og går, og er du fornøyd?

Joda ! 'Up and running' !

Spiller høyt og rent, som forventet.

Har jo kun volumkontroll, så det er ikke så mye å skru på !

Må få testet den på øving m. pedaler og grejer før jag gir den 'the final approval'.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Er det noe jeg har lært, så bruk litt penger på korrekte plekterbrett, kina-varianter funker aldri. Original Fender, Warmoth og fra Crazyparts.de er gode.
    • Kjøpte dette plekterbrettet til en MJT-strat jeg har, men det var helt skivebom på hull-plassering.  Tenker kanskje på dette, da det er rimelig og jeg tror det skal stemme overens med hullene (må fram med målebåndet når jeg kommer hjem i kveld). Problemet er bare at det er fra eBay og Kina, slik at da har jeg vel ikke det plekterbrettet før etter jul.  Da er spørsmålet, finnes det noe kjappere alternativ enn det jeg har linket til fra eBay og som ikke koster skjorta? Er ute etter HSS, helst litt aget hvit eller mint.  EDIT:  Burde kanskje legge ved en beskrivelse av hvor feilen ligger. På bildet under ser dere et bilde av plekterbrettet. Ingen av hullene traff perfekt, de fleste lå litt feil (nok til å ikke få ned i en skrue), mens markeringene med rødt er der det er en ganske stor feil. Særlig ligger feilen i skruen over midtpickupen. Dette skulle vel tilsi at det plekterbrettet jeg har kjøpt tilsier 1962-plassering, mens jeg skulle hatt 1964-plassering? 
    • En kone skjermet etter alle kunstens regler
    • Nå er det vel ganske ofte slik at de fleste amper låter best (for gitaristen) off center. Det er jo derfor man som regel heller ikke plasserer mikk rett i senter på høyttalerkonen, og mange skjermer senter på konen med f.eks. tape.
    • Jeg laget en enkel jig for sliping av scarf joint på halsen /headstock.  Den kan enkelt justeres til hvilken grad jeg vil ha, her f eks, 10 grader.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.