Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar med stålstrenger og 24 frets!


sverrejk

Anbefalte innlegg

God ettermiddag gitarnorge! Jeg har da spilt elgitar veldig aktivt i 3-4år og har lyst til å ekspandere horisonten og prøve meg på mer akustisk. Jeg er da på utkikk etter en akustisk gitar med 24frets, stålstrenger og gjerne en relativt tynn neck(i likhet med en elgitar altså). Har lyst til å holde meg under 5 000kr i pris da dette er en førstegitar og studentøkonomien sier nei til noe dyrere!

hadde derfor satt utrolig stor pris på om jeg kunne fått litt tips og veiledning etter HVA jeg burde se etter i en akustisk gitar, uten at den faktisk er god å spille på. Når jeg skal kjøpe nye gitarer så vet jeg som oftest hva jeg kikker etter, men er helt grønn på akustisk dessverre.. *

mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha kikket etter noe med 24 frets i alle fall.. Hvordan skal du få frettet de båndene med fingrene? Det er jo gjerne slik at akustiske gitarer ikke er så godt egnet til å gjøre så mye over 12 bånd ca kanskje, men det er klart hvis du insisterer på på bruke en akustisk gitar til den typen ting så eksisterer det jo noen modeller som er egnet for slikt.

Jeg ville lagt vekt på at den er god å spille på samt ikke minst hvordan den låter (klang/tone og volum) det er du virkelig merker forskjell på rimelige og dyrere akustiske gitarer.

Hvis du vil ha en gitar med tynn hals, lav strengehøyde og med brukbar tilgang til høye bånd ville jeg kikket på en Ibanez med cutaway kanskje. Ellers har endel Epiphone/Gibson modeller ganske tynn hals.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; er du helt sikker på at du har behov for 24 bånd? Jeg spør kun fordi etter hva jeg har hørt, forskyver dette lydhullet bakover mot stolen og kan gjøre gitaren i overkant bright. Dersom du har behov, så har man vel noen få alternativer innenfor prisklassen du har satt, blandt annet Brian May Rhapsody, som på Evenstad har ligget på 4,5k.

Ellers; det Greener sa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.