Gå til innhold
  • Bli medlem
Tandbergern

NGD: Ernieball Musicman Silhouette Special Edition White

Anbefalte innlegg

Da var enda en gitar anskaffet. Valgte til slutt å gå for denne:

Ernieball Musicman Silhouette 2007 Special Edition White

00_1665415089_zps7ec2034d.jpg

00_277970183_zps0840c662.jpg

00_772113422_zps751537a4.jpg

00_1290096871_zps6caba450.jpg

Gitaren er dessidert den beste gitaren jeg har hatt hittil. Synes gitaren ser sabla kul ut, i tillegg til at den låter fett som bare det. Har veldig bra sustain selv med den lave strengehøyden den er justert til etter forrige eier. Har også aktive pickuper. Vet at dette betyr at pickupene går på batteri, men hva er egentlig forskjellen når det gjelder lyden i aktive og passive pickups? Gitaren har også lockingtuners, og vibbarmen er noe av det diggeste jeg har prøvd på lenge. Har også en veldig deilig hals. Denne er nemlig ulakkert, noe som gjør at hånda glir perfekt på halsen, i motsetning til andre gitarer jeg har prøvd med lakk på halsen. I disse tilfellene synes jeg ofte halsen er litt klam å holde i, før du får slitt den ned. I tillegg passer gitaren perfekt inn i bagasjelukene på fly i følge Brian Kellner. Er veldig fornøyd med kjøpet jeg gjorde (vet at det ikke er vanlig å si pris i disse trådene, men jeg gjør det likevel ;) ). Kjøpte gitaren for 5000,- inkludert 3 fulle strengesett fra Ernieball, en gigbag fra Line6 og to veggstativer fra Hercules. Regner med at dette var et godt kjøp? Var i hvert fall svært fornøyd selv, men hadde jo vært artig å vite hva disse gitarene er verdt; ikke i affeksjonsverdi. Tommel opp for Musicman! ;)

Endret av Tandbergern
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med tøff gitar!

Uten at jeg er oppdatert på prisnivået på disse så tror jeg du har gjort et kupp, virker som en veldig bra pris, for deg altså, ikke for den stakkars selgeren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg, eller ser g-tuneren håpløst skjevt montert ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Er svært fornøyd selv :)

Selv synes jeg ikke g-tuneren ser skjev ut, og har heller ikke lagt merke til det. Synes spesielt headstocken på denne gitaren er veldig flott! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente E-tuneren selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente E-tuneren selvsagt.

Mulig bildene får den til å se skjevere ut enn det den egentlig er. Når jeg sitter med gitaren i hånda nå, synes jeg ikke den ser skjev ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med headstocken til disse som gjør at det ser litt rart ut fra baksiden, men på fremsiden ser det jo perfekt ut!

Her er tilsvarende bilder av min EBMM Luke, ser noe likt ut her, så det er ikke noe feil med gitaren til trådstarter!

post-3965-0-88889400-1373231895_thumb.jp

post-3965-0-77287100-1373231902_thumb.jp

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med headstocken til disse som gjør at det ser litt rart ut fra baksiden, men på fremsiden ser det jo perfekt ut!

Her er tilsvarende bilder av min EBMM Luke, ser noe likt ut her, så det er ikke noe feil med gitaren til trådstarter!

Takk og lov for det! :) Trodde ikke det skulle være noe galt med gitaren, men blir jo usikker...

Hvordan er Luke i forhold til Silhoutte-gitarene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, 5000 for en Musicman er en sykt bra pris! Fin gitar med matching headstock :)

Takk! Er svært fornøyd selv :)

Hva tror dere jeg kan få solgt denne gitaren for? Er 15000,- mye å håpe på? Selger kjøpte visstnok gitaren i Canada i 2007 for 25000. Det er bare en liten kosmetisk skade som ikke har noe å si for noe. Man kan også se at skaden ikke har skjedd fordi gitaren har dettet i bakken, men fordi man har mistet et eller annet oppå den.

Skade2_zps2385f2d6.jpg

skade_zps2d505bef.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av TerjeA
      Snakk om bursdag, julaften, nyttår og 17.mai på samme dag! 
      Jeg slo til på en ny Taylor 814 DLX V-class under en Taylor presentasjondag på Gitarhuset på Alnabru for et par uker siden. I dag kunne jeg endelig hente vidunderet. Tilfeldigvis kom også i dag en pakke jeg hadde bestilt på nett, med 2 x Humidipak, 2 x Humiditrak og en Snark (rød) cliptuner. (Sistnevnte inneholdt også et overraskende bra plekter som jeg ser at fort kan bli en favoritt, selv om det er tykkere (0,78) enn jeg vanligvis foretrekker.) D´Addario humiditrak er en ganske liten temperatur- og fuktighetsmåler som parres via bluetooth med en app på telefonen. En plasserte jeg i kassa til min nye 814, den andre i skapet (se annet blogginnlegg) med min Taylor 310.
      Så til gitaren; GA-formen ligger herlig i fanget, det avrundede «armlenet» føles svært behagelig, og detaljene på denne DLX-utgaven er rett og slett nydelig - som et stykke kunst. Lyden høres umiddelbar fyldig og fin, parret med den vekjente litt lysere Taylor-tonen. Den nye V-class bracingen skal gi bedre sustain og intonasjon. Jeg vil ikke la meg lokke til å si noe mer om det foreløpig - jeg har jo såvidt fått henne i fanget :). Førsteinntrykker er imidlertid helt knall. Gleder meg til å bli mer kjent med henne. Og alle vet jo at hun bare blir bedre og bedre

• Av SunMaster
      Har gått på en ventesmell.... har ventet i snart 2 måneder på en Gretsch G6114, som pga jetcarriers uheldige omstendigheter har latt vente på seg. Så derfor har jeg jo levd på finn/ebay/reverb. La inn bud på et par sånne på ebay og reverb, men de gikk for høyt syns jeg. Men så dukket denne opp

Eneste kosmetisk feilen jeg finner er 
      Nå skal jeg bare justere ned strengene 2mm og intonere den, så blir det bra! ?

Vet at headstocken er enten eller. Men jeg er fornøyd med en litt annerledes en!
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 

• Av Gmal
      Hei folkens! Som nevnt i DG-tråden for en stund siden så hadde konemor fiksa så jeg fikk et betydelig tilskudd til gitarkontoen da jeg bikka 40. Penga brant i lomma, og Finn.no ble trålt opp og ned og i mente. Valget ble tatt for i overkant av ei uke siden, og har derfor tilbrakt mye tid med denne skjønnheten:

• Av space
      Fikk hentet denne i dag.
      Her et pa bilder sammen med Dot'en for sammenligningen sin skyld.
      Den trenger litt pleie for å bli 100%.
      Diverse jeg har merket meg:
      Halsen er tynnere enn Dot. Muligens litt kjipt...
      Overgangen hals-kropp er annerledes.
      Dot låter bedre akustisk. (Kan ha med strenger og oppsett å gjøre)
      Lakken er strøken.
      Pickupswitch er knekt.
      2 potmetre er løse.
      14. bånd har løsnet litt, så er litt høyt på H og E-strengene.
      Innbiller meg at den låter litt mørkere i tonen enn Dot. Begge skal ha originale pickups, men det er kanskje en forskjell på dem?
      Tror kanskje det hadde gjort seg med svart plekterbrett. (eller uten)
      Utover det ga jeg mindre enn den var avertert for, og fikk den sendt fraktfritt. Kjekk selger!

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.