Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Ernieball Musicman Silhouette Special Edition White


Tandbergern

Anbefalte innlegg

Da var enda en gitar anskaffet. Valgte til slutt å gå for denne:

Ernieball Musicman Silhouette 2007 Special Edition White

00_1665415089_zps7ec2034d.jpg

00_277970183_zps0840c662.jpg

00_772113422_zps751537a4.jpg

00_1290096871_zps6caba450.jpg

Gitaren er dessidert den beste gitaren jeg har hatt hittil. Synes gitaren ser sabla kul ut, i tillegg til at den låter fett som bare det. Har veldig bra sustain selv med den lave strengehøyden den er justert til etter forrige eier. Har også aktive pickuper. Vet at dette betyr at pickupene går på batteri, men hva er egentlig forskjellen når det gjelder lyden i aktive og passive pickups? Gitaren har også lockingtuners, og vibbarmen er noe av det diggeste jeg har prøvd på lenge. Har også en veldig deilig hals. Denne er nemlig ulakkert, noe som gjør at hånda glir perfekt på halsen, i motsetning til andre gitarer jeg har prøvd med lakk på halsen. I disse tilfellene synes jeg ofte halsen er litt klam å holde i, før du får slitt den ned. I tillegg passer gitaren perfekt inn i bagasjelukene på fly i følge Brian Kellner. Er veldig fornøyd med kjøpet jeg gjorde (vet at det ikke er vanlig å si pris i disse trådene, men jeg gjør det likevel ;) ). Kjøpte gitaren for 5000,- inkludert 3 fulle strengesett fra Ernieball, en gigbag fra Line6 og to veggstativer fra Hercules. Regner med at dette var et godt kjøp? Var i hvert fall svært fornøyd selv, men hadde jo vært artig å vite hva disse gitarene er verdt; ikke i affeksjonsverdi. Tommel opp for Musicman! ;)

Endret av Tandbergern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Er svært fornøyd selv :)

Er det bare meg, eller ser g-tuneren håpløst skjevt montert ut?

Selv synes jeg ikke g-tuneren ser skjev ut, og har heller ikke lagt merke til det. Synes spesielt headstocken på denne gitaren er veldig flott! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med headstocken til disse som gjør at det ser litt rart ut fra baksiden, men på fremsiden ser det jo perfekt ut!

Her er tilsvarende bilder av min EBMM Luke, ser noe likt ut her, så det er ikke noe feil med gitaren til trådstarter!

post-3965-0-88889400-1373231895_thumb.jp

post-3965-0-77287100-1373231902_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med headstocken til disse som gjør at det ser litt rart ut fra baksiden, men på fremsiden ser det jo perfekt ut!

Her er tilsvarende bilder av min EBMM Luke, ser noe likt ut her, så det er ikke noe feil med gitaren til trådstarter!

Takk og lov for det! :) Trodde ikke det skulle være noe galt med gitaren, men blir jo usikker...

Hvordan er Luke i forhold til Silhoutte-gitarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 5000 for en Musicman er en sykt bra pris! Fin gitar med matching headstock :)

Takk! Er svært fornøyd selv :)

Hva tror dere jeg kan få solgt denne gitaren for? Er 15000,- mye å håpe på? Selger kjøpte visstnok gitaren i Canada i 2007 for 25000. Det er bare en liten kosmetisk skade som ikke har noe å si for noe. Man kan også se at skaden ikke har skjedd fordi gitaren har dettet i bakken, men fordi man har mistet et eller annet oppå den.

Skade2_zps2385f2d6.jpg

skade_zps2d505bef.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.