Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny invistering,Fake or real thing?


Explorer89

Anbefalte innlegg

Hei, Fant en ESP LTD Explorer til salgs, ble litt overasket over prisen at den gikk for 6k så det jeg lurte på om noen kunne fortelle meg om dette er ekte vare eller om at jeg har brukt 6 lapper på en sur kopi.

sto ikke noe hvilken model det var heller. frister og legge inn bud men er litt usikker!

post-12179-0-77306200-1372562125_thumb.j

post-12179-0-59443100-1372562129_thumb.j

post-12179-0-80385400-1372562131_thumb.j

post-12179-0-42493600-1372562134_thumb.j

post-12179-0-48950300-1372562137_thumb.j

post-12179-0-78956200-1372562141_thumb.j

post-12179-0-01456300-1372562144_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen ekspert, så ser den ekte ut. Med tanke på at den er bolt-on, tyder det på at det er en low-end LTD, mye likt den som i dag kalles EX-50 og går til et par lapper ny, noe som er grunnen til at jeg mener den ikke er verdt det. Jeg klarer ikke å grave opp den originale speccen på den, men jeg tror det er snakk om basswood-kropp ihvertfall, uten at jeg har noen sikker kilde for det for øyeblikket (google feiler meg).

De "reale" ESP/LTD Explorerne som mange er ute etter, takket være Mr. Hetfield, har som regel mahognykropp og hals, ibenholt eller palisander (rosewood) gripebrett og er set neck. Disse er også ganske dyre, da de er samleobjekter, noe som sikkert kan forklare prisen selger vil ha. Ja, den er sjelden, men med tanke på kvalitetsnivået jeg mistenker at gitaren har, ville ikke jeg sagt at den veier opp.

Er du på utkikk etter en Hetfield-style Explorer produserer ESP Edwards enda noen i den stilen, bare med en litt annen finish. De må bestilles fra Japan gjennom f.eks Ebay eller Rakuten, men skal være anstendige gitarer (mener iallefall noen, andre er blitt skuffet). Merket Edwards i seg selv er det flere her på forumet som har erfaring med, så det kan jo bidra litt med researchen. Du ser etter ESP Edwards E-EX110D, det vet jeg fordi jeg er sulten på samme gitaren. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på et tidspunkt både LTD-EXP200, Gibson Explorer 76` Reissue og Edwards E-EX110D(Navada Brown, i mitt tilfellet). Gibson`n var soleklart det beste instrumentet. Så hvis klang og kvalitet tone er å foretrekke så styrer en unna denne LTD`n og E-EX110D(ellers har LTD/Edwards mye bra!)), og går for en fint brukt Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibsonene har plekterbrett og annen control layout da, er ikke sikkert det frister, om man skal ha en som er "sånn". :P

Ikkeno negativt mot Gibson sine, har tross alt en hvit Gibson 76' Reissue selv. :)

Kontroll layout`n kan lett modifiseres, plekterbrett "blinges" opp til ens fantasi tar slutt( finnes på eBay f.eks). Edwards`n føltes bare billig ut, laber klang, plastikk dots, kjedelig finish(i lengden), bla,bla... Når ikke engang EMG`s for gitaren til å låte bra, da er det seriøst ugler i mosen! :P

Men for all del, trådstarter, kjøp gjerne hvilken som helst av disse gitarene, kontra noe svindel crap fra Kina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.