Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fender American Standard Stratocaster (Candy Cola Red)


Heilage

Anbefalte innlegg

Var hos et forummedlem i går (ptr) og plukket opp denne snasne lille saken. Min første vaskeekte Fender, og det ser ut til å være et godt eksemplar jeg har funnet. Et par småmerker her og der, samt en liten manglende trebit (som kan fikses) etter at trussrodmutteren ble byttet ut.

Planen er å sette på white pearl plekterbrett med HSS, to poter og en miniswitch (i tillegg til femveis) og bytte ut den originale tremoloen med en Wilkinson VS100 jeg har liggende.

Stockpickupene er gode, har både god clean og jeg synes de vrenger godt når man drar på litt. Alt i alt fornøyd, bortsett fra at det føles litt rart å bende strengene på den, som om båndene ikke er helt jevne. Muligens må jeg bare ha på nye strenger (går igang med det nå).

Noen bilder jeg tok i farta:

post-10219-0-01893500-1372501464_thumb.j

post-10219-0-90872100-1372501474_thumb.j

post-10219-0-02044400-1372501493_thumb.j

post-10219-0-35708900-1372501504_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en VS100, het VS50K2 eller noe sånt. Kjøpte den fra GFS en gang i fjor. Anyway, den er veldig behagelig å bruke og var håpløst enkel å installere, trengte ikke engang å bytte pivotskruene. Med tanke på hvor god denne er, mistenker jeg at en real Gotoh/Wilkinson VS100 (billig fra StewMac vet jeg) er "overlegen" den originale brua. Jeg har aldri helt blitt venn med vibarmer som skal skrus inn og aldri blitt fan av sadlene som sitter på standard Fender-bruer. For meg var dette en umiddelbar forbedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fra 2007, og takk. :)

Synes fargen er helt nydelig, og gripebrettet er veldig mrkt og fint. Eneste jeg kunne tenke meg er inlays i perlemor, men det kan jo ordnes.

Fantastisk fornyd med min, saa du har masse aa glede deg til :) ikke hor paa kossoff forresten... :P HB i broposisjon er namnam, skal sette inn en i min selv, det er jo i halsposisjonen godlyden i strat ligger uansett... :)

Endret av Magnus_SB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.