Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkt å kjøpe meg amp til fender'n, og lurte på hva dere tror om disse.

Tenkte enten på denne : http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41159528&searchQuery=gitarforsterker

eller denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42202161&searchQuery=gitarforsterker

Spiller alt slags musikk, fra blues til mer heavy. Spiller også i band

Håper jeg får noen svar, takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blues Jr er bra, låter fint og tar pedaler fint. Kan ha godt av et høytalerbytte, men det originale funker bra det og. Voxen har vel bare rør i preamp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet tråden til riktig underforum.

Som TC sier, Blues Jr. låter fint og tar pedaler bra, og er vel, slik jeg ser det, det beste alternativet av de to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig! men jeg foreslår også det jeg vanligvis foreslår i tråder som dette... classic 30 :P På den låter Eric Johnson, ACDC, Black Sabbath og justin bieber sanger bra

Endret av Magnus_SB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Fender Blues Jr.

Min favorittamp under 10-15K (pris).

Den tar pedaler bra, låter veldig rett (om du er ute etter "fenderlyden") og spiller høyt/lavt nok til hjemmebruk, øvingslokalet og scenen. Bruker du fendertype gitar, er en fenderamp et opplagt valg ;) .

Om du skal spille heavy, trenger du gjerne en pedal. Men som sagt; denne forsterkeren tar pedaler veldig godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til opplysning, så er det ikke innebygd vreng i Blues Jr, så pedal må du ha. :) Vet ikke med den andre.

Blues jr. faller ikke noe spesielt i pris og er populær på bruktmarkedet. Om du angrer deg er det ikke noe problem å få solgt.

Har ampen selv og er knallfornøyd! Spiller dog mest blues og rock.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan varmt anbefale Blues Junior og alle de andre ampene fra hot rod serien. Synes de låter best med eminence red wizard høyttaler. Med en kompressor foran ampen kan du fint oppnå Bassman-grit. :)

Endret av MacGyver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av blaamann
      Den nye serien heter Vintera og erstatter Classic serien. Made in Mexico.
      Bummer: I den gamle Classic serien kunne en velge en Stratocaster (og Telecaster?) med nitro for et par tusenlapper ekstra, men nå ser jeg bare polyester finish på alle Stratocasterene (det gjelder sannsynligvis også de andre modellene).
      Baja lever videre: Til dere som savner den super populære Baja telecaster så er den nå viderutviklet til "Vintera Series '50s Telecaster Modified"
      Les mer her: https://www.musicradar.com/news/fender-unveils-21-strong-vintera-guitar-and-bass-range
    • Av Audun
      Synes faktisk de ser og høres spennende ut. Liker spesielt Powercasteren.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.