Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudiotips


Anbefalte innlegg

Jeg må si meg enig med Bugbass - en SM58 kan brukes til mye rart. Har selv brukt SM58 til å mikke opp en hel konsert med et lokalt band - dette fordi vi ikke hadde tid (eller budsjett) til å skaffe andre mikrofoner. Så da ble det SM58 både på kick, hihat/crash og gitar/bass-kabinettene i tillegg til vokal. Det fungerte i alle fall, i nøden.

Men førstevalget mitt ville vært å gå for en helt grei stormembran - SE har en del gode til greie priser (som f.eks. X1), det samme gjelder Røde (NT-1 og NT-2) og Behringer (B-1, B-2, C-1, C-3, og T-mikkene).

Selv har jeg også noen Behringer C-2 sigarmikker som funker fint - slår kanskje ikke dyrere mikrofoner, men overrasker likevel stort i forhold til hva jeg ga for dem. Men husk - mikrofoner er en av de kategoriene der du ofte får det du betaler for. Men husk også at Behringer-, Røde- og SE-mikker gir mye "bang for the buck". Samson sine dynamiske mikker er også svært gode mikker.

Endret av Dolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta opp lyd på lyd, dvs ett instrument av gangen, så anbefaler jeg deg på det sterkeste at du går for en, eller to stormembran-kondensatormikker. Som feks behringer b1. Selv bruker jeg "low end" audio technica AT2020 til vokal og kassegitar, og er veldig fornøyd med de. SM57 er fin til elgitar. Selv kjører jeg stort sett bare elgitaren rett inn i lydkort via DI-boks, og bruker softwaresimulering av amper. (AmpliTube)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.