Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

#1: Skal til USA i sommer. Tenkte å plukke med meg en billig hollowbody. Har sett en del etter slike Asiakopier av bl.a Gibson L5 og Gibson 175. Mulig jeg overser mye annet her. Har sett en del på ebay og på diverse andre forum, men ikke blitt videre klok av hva som fungerer og ikke. Som for de aller fleste er det snakk om personlige preferanser.

Gitaren må ha noe standard humbuckere, som er mulig å bytte hvis jeg liker gitaren. Helst vil jeg at den skal ha slim neck, med modern C shape.

Ibanez Artcore virker svært rimelig. Er det brukbart til noe som helst?

Er det noe av Gretsch som du vet er av bra kvalitet som jeg kan se etter?

Andre kjente merker?

Note: Det er ikke noe problem at gitaren er semi-hollow heller.

#2: Er det noen andre typer gitarer/merker som kan lønne seg å handle over dammen? Vil f.eks en Fender USA Strat eller Tele være billigere der siden det er samme produksjonsland? Vil det være smartere å gå den veien kontra å kjøpe en hollow/semi hollow?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artcoregitarer er helt greie gitarer for pengene. Har en, og jeg er godt fornøyd med den, God å spille på, holder seg godt stemt, og er absolutt godkjent når det gjelder utførelse og detaljarbeid. Selvsagt finnes det bedre saker, men til prisen mener jeg det er et godt kjøp.

Som med alle andre rimelige gitarer kan det være en del variasjon mellom eksemplarer, men det da kun en generell regel.

Gitarer har blitt billigere i Norge i de senere årene, og hvor vidt det er så mye økonomi i å handle en relativt rimelig gitar i USA tviler jeg litt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Artcore AG75, det er en av de billigste, men den har imponert meg mtp. kvaliteten på både pickups og konstruksjon. Hadde en Yamaha AE500 tidligere som også var vel verdt pengene, jeg satte et par med GFS Retrotrons i den som dro den opp en del hakk lydmessig.

Begge disse har veldig behagelig "slim" halsprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke noe som den kvalitetsmessige forskjellen på billige og dyre Artcore-gitarer, eller hva jeg har prøvd for den saks skyld, men har prøvespilt er par gitarer i den serien som jeg synes har vært helt strålende gitarer. Gode å spiller på og låter tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.