Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny pickup til Hagstrøm Viking Baritone


Ataxia

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Hagstrøm Viking Baritone som hovedgitar siden november, og en generelt sett veldig fornøyd med gitar.
God å spille på, ser kul ut og låter ganske bra.

Men jeg vurderer om jeg skal bytte ut bridge-pickupen med noe som har litt med "twang".
Buckeren som står i nå låter bra, men den er litt for rund for min smak. Skulle hatt noe med litt mer bite/diskant/twang, men uten å nødvendigvis miste så alt for mye fylde i lyden.

Så hva anbefaler folk?
Tenkte først på P90 i buckerstørrelse, men det finnes nå en del varianter av de også.
Filtertrons? Funker for Brian Setzer, men har noe erfaringer med Filtertrons på annet enn Gretsch-gitarer?
Og hvilken variant av disse burde jeg igjen gå for? TV-Jones? Lollartrons?

Kom med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha de billig, så syns jeg at GFS Dream90 låt ganske flott i en Epi DOT som jeg hadde tidligere :)

Hadde også en GFS Mean90,den hadde mer diskant og låt kanskje mer "twangy" hvis det er det du er ute etter.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte potmeter?

Min '72 telecaster deluxe låt mørkt og flatt, så jeg bytta til 1Meg potmeter (fra 250K )og justerte pole piecesene og vips så låt det mye bedre.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter ganske bra nå også, har bare kommet fram til, nok en gang, at humbuckere ikke er noe for meg.
Men semi-hollowbody baritone-utvalget er ikke så stort, så har klart meg greit med buckere fram til nå, men vil etterhvert bytte det ut.
Har lest meg litt opp på Filtertrons nå, og lurer på om det kan være veien å gå.
Får ta meg en tur innom byen gitarsjapper og få prøvd noen gitarer med filtertrons for å se hvordan jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.