Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Pod HD500 gjennom forsterker


smithy

Anbefalte innlegg

Lurer på om det går an å koble en Line 6 Pod HD500 gjennom en forsterker topp og bruke den som effektbrett til forsterker? Har lest rundt omkring på nettet og det ser ut som det skal gå, men finner ikke noe om hvordan..

Hvis det går, kunne noen fortalt hvordan og hva som trengs? (kabler osv)

Forsterker toppen min er en Randall RX120RH hvis det er til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk akkurat det den er laget for, blant annet... Tips: sjekk i manualen.....

Har ikke kjøpt den enda, vil liksom forsikre meg om at den kan bli brukt til det jeg vil bruke den til før jeg kjøper

men takk for svar

Endret av smithy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av cabsimuleringene - ampsimuleringene kan fungere fin-fint inn i en clean amp hvis du er ute etter en hel annen voicing/vreng en det forsterkeren din gir deg i utgangspunktet. Se på ampsim blokkene som en slags avansert vengpedal med eq (avansert tonekontroll e.l.)

Slike effekbrett er bygget opp i blokker. Eks:

Gitar > Vrengpedal > Tremolo > Forsterker simulering > Delay > reverb > Høyttalerkabinettsimulering > utgang

Rekkefølgen av modulene kan gjerne varieres osv.

Hvis du skal kjøre et slik effektbrett i en gitarforsterker er det best å skru av høyttalersimulering (cabinet simulation) og kanskje forsterkersimulering (amp -sim) i de fleste tilfeller, men her er det bare å eksperimentere..

Skal du kjøpe et Line6 Pod HD produkt vil jeg sterkt anbefale å koble til USB kabelen for å kunne redigere presets på en pc/mac. Forøvrig er det liten forskjell på HD500 og f.eks HD300 bortsett fra at du kan kjøre flere ting i parallell eller serie, kjøre deler av effektrekken i forsterkerloop, slå av og på flere individuelle effekter med pedalene osv på de dyreste modellene (noe de fleste aldri vil benytte når alt kommer til alt) Skal du bruke brettet som en erstatning for konvensjonelle effektpedaler vil den rimeligste modellen sannsynlig vis gjøre jobben.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.