Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

rens av input jacks på amp


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Er det vanlig CRC Elektronikk Rens man bruker til dette?

Leste noe om at man skal bruke spray som er såkalt "lubricate" på feks der nedi hvor røra sitter men non-lubricate i input jacks.

Stemmer dette?

Jeg fant denne CRC sprayen i boden og regner med den er "non-lubricate" og at jeg derfor kan spraye input jackene bak og foran ampen.

men så leste jeg litt om CRC og at mange mener at det ikke er den beste sprayen for slikt bruk.

http://www.sound1.com/portal/asp/moteplass_innlegg.asp?Innlegg_ID=5714

Hva er det som er best å bruke her?

post-8041-0-46602100-1371903215_thumb.jp

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRC er et varemerke, og de har veldig mange sprayprodukter. Derfor må man ha med typebetegnelsen når man snakker om det.

De lager alt fra startgass til totaktsmotorer, via motor- og forgasserrens til diverse limprodukter og olje tilsatt lim så det ikke skal renne.

Det "folk flest" mener med CRC, er 5-65. Det er ikke så godt egnet til forsterkere og slikt, fordi det inneholder vann, blant annet.

Den du har bilde av der, er jo elektronikkrens, og den er egnet til steder der man vil ha "vasket" flatene, og ikke trenger smøring.

Så er det da slik i tillegg at det er flere produsenter, og mange el-geeks har sine favorittmerker, og kan diskutere om hva som er best av CRC 7-32 og Mocazaki UT 1402,5 på potmetre.

Som det står i den tråden du linker til, så er CRC 5-65 ikke bra for potmetre. Det du har bilde av, er et helt annet produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ok så den jeg har egner seg ikke til å spraye inn input jacks på ampen?

Tar gjerne imot link til hva som funker:)

Regner med at biltema har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hensikten er å fjerne fett og oppnå bedre kontakt, egner den seg jo. Det er det den gjør.

Hvis det er å smøre du er ute etter, så egner den seg ikke. Da kan du hellter bruke CRC5-65, ekker WD40, som er dt samme, bare fra en annen produsent.

Det skal godt gjøres å "ødelegge" en slik hunplugg med spray. Det er bare å prøve og se om det hjelper på hva nå enn problemet ditt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.