Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Installere Mastery Bridge på Fender Classic Player Jazzmaster eller Jaguar


Anbefalte innlegg

Jeg har Mastery Bridge på min CIJ Jaguar og er meget fornøyd med det.

På Japan, USA og alle modeller som kommer med den elendige Jazzmaster eller Jaguar-brua er den ingen sak å installere en Mastery Bridge.

På disse er det bare å "droppe" inn Mastery Bridgen.

MEN, på Classic Player og andre modeller som kommer med TOM-style bridge er det verre, ettersom "hylsterene" som sitter i gitaren har gjenger og har større diameter enn det som er standard på Jazzmaster/Jaguar "hylster".

Mastery Bridge seller hylster, eller Thimbles som de kalles, som skal brukes hvis man skal installere bridgen på en TOM-style gitar.

Det de ikke nevner på websidene sine er at man må fylle hullet i gitaren og drille et mindre hull for å installere disse Thimbles-ene.

Dette er ikke akkurat drop-in og er irreversibelt uten å måtte drille opp hullet igjen.

Jeg kom på en ghetto løsning som er irreversibel.

Jeg hadde et sett med TOM-style hylstere som jeg borret opp til 9.5 mm innvendig-diameter slik at jeg kan droppe inn Mastery Thimbelsene.

Her er TOM-style hylsteret til venstre og Mastery Thimbelen til høyre:

Thimble_1.jpg

Jeg holdt TOM-hylsteret med en tang og borret opp hullet gradvis 8mm 8,5mm 9mm 9,5mm

Thimble_2.jpg

Nå passer Mastery Thimbelen i TOM hylsteret:

Thimble_3.jpg

Oppdatering kommer med metode for å dra opp hylsteret som sitter i gitaren og ferdig resultat.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh. hylsene jeg hadde liggende hadde ikke samme yttre dimensjon som de som satt i gitaren :)

Jeg laget en tegning I autocad på ny thimble som skal passe i Classic playeren og med Mastery bridgen. (Hvorfor ikke Mastery tilbyr dette forstår jeg ikke)

Jeg har bestilt to stk. dreid i syrefast stål av en lokal bedrift, så da er det bare å vente i spenning for å se om jeg har gitt de riktige mål :)

oppdatering kommer plutselig.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.