Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å fjerne skruehull til broen på SG


Anbefalte innlegg

Du må skru i skruene som skal være der, ikke helt inn.. Legg et håndkle på kroppen, bruk en fastnøkkel til å ta tak i skruen, og vipp dem opp ved hjelp av fastnøkkelen og noe du kan legge under og nedpå kroppen.

Ikke lett å forklare uten bilde dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carpals oppskrift skjønte ikke jeg.... De hylsene er jo banket godt fast i kroppen...

Edit!! Joda, der fattet jeg jo hva carpal mente, og det bør jo funke bra!

Slik gjør jeg det, bare lat som at stoptail og broa er borte fra dette bildet:

DSC03860-800.jpg

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær veldig forsiktig hvis du bruker "skrue metoden" så du ikke plutselig får hull gjennom hele gitaren :)

Jeg måtte gjøre samme operasjon på classic player Jazzmasteren min i går, den har plekterbrett rundt hylsene.

Det jeg gjorde var å legge to skiver oppå plekterbrettet og dekket den nederste skiven til med en soft 3m tape, så skrudde jeg bolten ned og fikk dratt opp hylsen.

Ettersom du ikke har noe plekterbrett rundt hylsen kan du lage noe i tykk plast eller tre som kan ligge mellom treverket og skivene.

Sjekk dybden på hullet kontra tykkelsen på gitaren, så ser du hvor mye tre som er igjen. på jazzmasteren var det så lite at jeg ikke torde å bruke skrue trikset.

Ikke så lett å forklare uten bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.