Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo: 90's indie poprock


UglyCasanova

Anbefalte innlegg

God dag/kveld/morgen/formiddag. Alt ettersom.

Jeg er en gitarist/låtskriver på 26 år som nylig flyttet tilbake til min hjemby Oslo etter et 8 år langt opphold i Bergen. Jeg har en forkjærlighet for litteratur og trekker mye av min inspirasjon fra bøker og selvfølgelig mine egne erfaringer. Jeg studerer litteratur, og har tidligere studert film og fotografi, noe jeg fortsatt er veldig glad i og driver med på fritiden. I det daglige vil jeg nok si at jeg er relativt tilbaketrukket/reservert. Mitt springbrett for tanker har siden jeg plukket opp en gitar for 8-9 år siden vært gjennom musikk og lyrikk. Og det har derfor vært en litt tøff overgang for meg å skulle gå fra å spille i to band til å skulle spille på egenhånd. Mine band i Bergen gikk fra poprock med jazzinnflytelser til en mer stoner-rockete stil. Det meste av musikk kan svelges, men for min del har det er noe med 90-talls grungen/indierocken som alltid har kaptivert meg. Om det er skranglingen eller de til tider skralle eller sære vokalprestasjonene jeg faller pladask for er meg et mysterium.

Noen av bandene jeg hører mye på for tiden er The Smashing Pumpkins, Mimicking Birds, Modest Mouse, Ugly Casanova, Built to Spill, We Were Promised Jetpacks, Dead Moon, Jesus and Mary Chain, Junip, Shovels & Rope, Minor Alps, Godspeed You! Black Emperor, Explosions in the Sky, Radiohead, Atoms for Peace osv.