Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC30CC2X


Byljer

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på om noen her på forumet har erfaring med Vox' Custom Classic serie, og da spesielt CC2X som har 2 Celestion Blue elementer? Jeg er ikke interessert i de nyeste utgavene som heter C2X.

Er disse ampene "til å stole på" (pros and cons)? De er satt sammen i Kina under overvåkning av Vox UK, men jeg har lest meg fram til at det er veldig ulike meninger om dem. Hvordan er de i forhold til handwiredserien, som også er satt sammen i Kina?

Som gammel Blackmore-fan er jeg interessert i Vox siden det var mannens favoritt "way back when", og det er Vox han bruker på bl.a. "Machine Head". Den lyden han har på nevnte LP er i mine ører helt fantastisk så jeg lurer på om en CC2X vil gjøre susen når jeg bruker en BSM Treble Booster av typen HS-C (Hornsby Scewes Custom), en replica av Blackmores HS moddet med mastervolum?

Opinions from the floor, please :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe erfaring, men vurderer Vox selv og hvorfor vil du ha cc framfor c? Noen spesiell grunn til det?

De nye utgavene som jeg har prøvd synes jeg låter dårligere enn de tidligere utgavene jeg har prøvd. Tror det er en grunn til at prisen har sunket så drastisk, og tilbakemeldingene har vært litt ymse (ivertfall de jeg har sett på web). Tror også de har fjernet rectifiertuben på de nye utgavene.

Har lest mye bra om de ampene som kom ut et par-tre år etter at CC serien ble lansert. De første utgavene hadde mye feil, disse ble så rettet opp før finanskrisa slo til i 2008 og kvaliteten begynte å synke i takt med prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en c2. Synes den låter knall. Tung som pokker å flytte med seg rundt da.

Har hørt at c2x spiller høyere, uten at jeg kan bekrefte det. Det er i så fall helt mot sin hensikt da min c2 spiller hinsides høyt.

Et problem er at på giger må den stilles så lavt at det er helt på grensa til der godlyden kommer. Er jo alltid micet opp i PA. Bruker da stort sett ampen som monitor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg eier en Vox AC30CC2X. Det er definitivt en feil med modellen på likeretterøre(t/ne), men med en gang dette er fikset blir det aldri et problem igjen. Min kortsluttet plutselig (5 dager etter jeg kjøpte den..), men etter et raskt søk fant jeg ut at det er standard, men at, som jeg skrev over, aldri skjer igjen. Utover dette har jeg ikke eid min lenge nok til å si om den er til å stole på "i årevis", men alt av det jeg fant på forumer sier at denne er perfekt med en gang "buggen" er fikset. Den har iallefall vært veldig solid for meg nå.

Kan ikke gjøre noe annet enn å skryte av ampen. Nydelig (!!) clean-lyder, mange muligheter, fantastisk reverb med stor rekkevidde, TopBoost/Normal-blendingen funker kjempebra, og ampen er, som alle AC30ene jeg har sett, veldig solid bygget.

Eneste jeg kan utsette på ampen er i forhold til mitt bruk. Jeg spiller lovsang i Frikirken i Bergen, så det går stort sett i rock/softrock der, mens jeg spiller JohnMayer-basert blues på gutterommet. Når jeg sier at det er noe å utsette er det i kirken, når jeg spiller på delayen. Har litt problemer med å justere slik at jeg får den riktige lyden. Som sagt, ikke en stor ting, men det eneste jeg kan klage på.

Har lagt min ut for salg/bytte nå, ettersom jeg har hatt større lykke med Fender sine amper (spesielt med tanke på blues-delen). Bare si ifra om du skulle være interessert, eller om det er noe mer du lurer på med ampen. For å klarere, så er det ikke noe problemer med ampen som gjør at jeg vil bytte/selge, bare kresen smak på lyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kobler du når du blander kanalene? Litt usikker på hva som er best. Er det mulig å koble "feil", eller er det egentlig bare å prøve seg frem? Normal High - Top low, og gitar i top high f.eks?

Det er to inputs; Normal og Top-boost med en switch ved siden av. Har du den bakover får du den kanalen du har koblet til. Hvis den står fremover får du blanding i Top-boost kanalen. Håper jeg skjønte spørsmålet riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.