Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Traditional 1960 Zebra Coil Satin Gold Top


Lyngdølen

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe ny gitar. Jeg er 14 år og har spilt i 4-5 år. Har hatt en fender stratocaster for ca. 2300 og skal nå kjøpe en Les Paul studio. (Traditional)

Er dette en god gitar?

Er det noe dere vil anbefale?

Skal ha en les Paul. ;)

Endret av Lyngdølen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt Studio, får de ganske rimelig på bruktmarkedet. Hvis du ikke liker den, får du høyst sannsynelig solgt for samme sum:)

Igjen, så jeg i går en sort Standard til salgs for 9000, så hvis du kan legge i det, så ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Les Paul er det du liker best ville jeg garantert spart til en Standard, eller Traditional ;) kommer egentlig mest ann på hva du liker og at standard har mye finere og mer skinnende finish en traditional om jeg ikke husker feil. Jeg holdte på å kjøpe en Studio, men fant ut at SG hvar mye mer min greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir halsen til studio i det feteste laget kamspro?

Er Studio 2013 en god gitar?

Link til Standar for under 9k?

Fant ny studio 13 for 7891! Er dette veldig billig? Vil ikke ha svart eller hvit.

Gull,vin rød eller vanlig er bra! ;)

Link til brukte?

Føler best for en ny en. Har dere erfaringer med brukte gitarer? Skulle helst også hatt ei gibson kasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Traditional er i all hovedsak gode gitarer, og ville gått for en slik en foran en Studio any given day. Personlig ville jeg prøvd før jeg kjøpte, men dersom man kjøper online har man returett på det, så skulle det være fullstendig krise, så går det jo an å få returnert den.

Og ja, det vil nok fungere helt fint å spille blues og rock. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler absolutt å kjøpe brukt, ser ikke annet enn fordeler med det. Sjekk finn.no og musikkweb.no/marked , ligger flere Traditionals og Standards til under 10k ute. Studio er en ålreit gitar, hadde en selv en gang i tiden, men etterhvert vil du nok finne flere ting å plukke på med de, da er det like greit å kjøpe en bedre gitar from the get go. IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Har du kun spilt Stratocaster og ønsker overgang til en Les Paul så MÅ du prøve gitaren først siden det er stor forskjell på disse to gitarene når det kommer til gitarergonomi (aldri skrevet det ordet før :-/). 2) Gibson er gode på kontroll av sine instrumenter før de blir sendt ut i verden, men innimellom glipper det litt så igjen de bør testes først. 3) Anbefaler å kjøpe brukt. Får du en Les Paul (i en eller annen variant) til en god pris så kan du vurdere å kjøpe den uprøvd. 4) Ikke hør på hva andre sier. Liker du gitaren så er den mer en god nok.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.