Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150 topp - Hvilket kabinett er fetest?


Anbefalte innlegg

Faktisk et godt spørsmål. De elementene som følger med 5150 cabet er replica av greenbacks, de fleste som spiller moderne metal kjører v30 elementer og jeg har hørt at de standard marshall 1960 med g12t-75 skal låte kult. Er vell bare en smakssak. Jeg tror jeg hadde prøvd meg på et marshall 1960, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et 212 fra Framus med V30 og til prisen er det helt suverent.

Vil du gå opp i pris, så hadde jeg sett på Mesa, Orange, ENGL Pro og lignendes kabinetter. Imo så har mange 4x12 kabinetter mer enn nok bunn til det meste, men Mesa og Orange har ihvertfall kabinetter som låter stoort. Er ikke alltid det er ønskelig da, alt etter bruksområde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog hvis du ikke er avhengig av fullstentig delfinræv-tight bunn så er det SJUKT mye mer praktisk med et openback-kabinett! Det låter mer enn tight nok til «vanlig» metall, og lyden spres mye bedre. Du hører rett og slett deg sjæl uten å blåse huet av alle på de tre første radene, og å irritere på deg lydmannen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 1960A, 1960AV og nå sist et Orange PPC212. Vintage 30-elementene er brightere og har mer presence enn de som sitter i 1960A. Jeg syns de låter mye bedre til metal og egentlig alt annet. Vil dog anbefale deg et lukket kabinett da dette vil låte tightere.
Et 412-kabinett gir deg mere trøkk og ser unektelig mye kulere ut, men for å være helt ærlig så savner jeg ikke bukseblafringa som 412-kabinettene ga meg. Et h*****e å dra på var de også ;)

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog hvis du ikke er avhengig av fullstentig delfinræv-tight bunn så er det SJUKT mye mer praktisk med et openback-kabinett! Det låter mer enn tight nok til «vanlig» metall, og lyden spres mye bedre. Du hører rett og slett deg sjæl uten å blåse huet av alle på de tre første radene, og å irritere på deg lydmannen :P

Allikevel klarer du å gjøre begge delene hver gig :D Aaaaaayea!

Neida, vi får skylde på akustikken :)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Look who's talking :P

Han fyren i Drammen sa «du kan godt skru opp ampen» til meg, jeg vil ikke akkurat kalle det å irritere på seg lydmannen :D Men der var det jo sånn jævla lukka kabinett, hørte ikke meg selv uansett hvor mye jeg dro på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.