Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Orange OR-15?


Troll

Anbefalte innlegg

Har hatt JVM'en ute for salg en stund nå, siden den er altfor kraftig for mitt bruk. Har støvet ned i noen år bare..

Fikk et tilbud, og den skal byttes i en Orange OR-15 + mellomlegg.. Noen som har erfaring med denne ampen, og hva bruker dere den til? Hvor bra soveromslyd får man splitta til 7W?

Bytter nok uansett siden jeg alltid har hatt lyst på en Orange, men vil bare høre hva folket syns om ampen! Får ikke testa den før om en uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikkje eg ampen du spør etter, men Jim Root modellen. Er jo litt relativt dette her, men synest ikkje ein får soveromslyd på 7W. Men guffer du på litt til begynner det å bli brukbart for min smak iallfall. Blir vel på stoveromlyd då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag köpte en Jim Root och OR-15, testade bägge litt snabbt men bestämde mig för att sälja OR-15 innan jag fick chansen att förälska mig i den pga att den är för stor (storleksmässigt) för mig. Så sålde jag den till en här på forumet men innan jag skickade den till honom så testade jag den hemma (på 1x12 Jet City XS-kabinett) för att vara säker på att allt fungerade som det skulle. Den lät kanonbra och jag ombestämde mig nästan och fick lust att behålla den :). Fin som fy är den också. Det kanske inte var till så stor hjälp för dig, men jag ska PM:a han som köpte den av mig och tipsa om den här tråden, kanske han kan vara mer behjälplig än mig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det hadde vært flott!

Får heldigvis testet ampen på kvelden idag og se om det er en keeper :) men alltid kjekt å høre hvilke erfaringer andre har!

TUFFTUFF: Det er visst din gamle Orange jeg har fått kloa i.. Liten verden vi lever i :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa ampen, og den spiller som en drøm! Som de aller aller fleste Orange-ampene jeg har spilt på, så har den utroooolig tung bunn. Gain over kl 12 på 15W modus, så låter det doom og stoner som fy. Masse harmoniske overtoner og den spytter ut konstant BRØL. Spiller grisehøyt og har OK med clean headroom, men muuligens ikke nok clean til livebruk. Hvis man vil ha litt skitten cleanlyd, så er det fult mulig.

I 7W modus spiller den fortsatt hakket for høyt til soverommet, men overkommelig likevel! Null clean headroom på 7W, men den låter sinnsykt tøft til rock og soloer når man krænker 7W litt og skrur opp gain. Synger ganske fin!

Alt i alt allsidig amp som låter noe amerikansk, men det er uten tvil ufattelig mye trøkk og bunn i ampen. Ikke så veeeldig tight, men det fikser en TS i front :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa ampen, og den spiller som en drøm! Som de aller aller fleste Orange-ampene jeg har spilt på, så har den utroooolig tung bunn. Gain over kl 12 på 15W modus, så låter det doom og stoner som fy. Masse harmoniske overtoner og den spytter ut konstant BRØL. Spiller grisehøyt og har OK med clean headroom, men muuligens ikke nok clean til livebruk. Hvis man vil ha litt skitten cleanlyd, så er det fult mulig.

I 7W modus spiller den fortsatt hakket for høyt til soverommet, men overkommelig likevel! Null clean headroom på 7W, men den låter sinnsykt tøft til rock og soloer når man krænker 7W litt og skrur opp gain. Synger ganske fin!

Alt i alt allsidig amp som låter noe amerikansk, men det er uten tvil ufattelig mye trøkk og bunn i ampen. Ikke så veeeldig tight, men det fikser en TS i front :)

Hehe, den skulle ha dynamic control, slik Laney-ampene har! Men en TS er alltid bra, kutter bassen og booster midsa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa ampen, og den spiller som en drøm! Som de aller aller fleste Orange-ampene jeg har spilt på, så har den utroooolig tung bunn. Gain over kl 12 på 15W modus, så låter det doom og stoner som fy. Masse harmoniske overtoner og den spytter ut konstant BRØL. Spiller grisehøyt og har OK med clean headroom, men muuligens ikke nok clean til livebruk. Hvis man vil ha litt skitten cleanlyd, så er det fult mulig.

I 7W modus spiller den fortsatt hakket for høyt til soverommet, men overkommelig likevel! Null clean headroom på 7W, men den låter sinnsykt tøft til rock og soloer når man krænker 7W litt og skrur opp gain. Synger ganske fin!

Alt i alt allsidig amp som låter noe amerikansk, men det er uten tvil ufattelig mye trøkk og bunn i ampen. Ikke så veeeldig tight, men det fikser en TS i front :)

Dette bekymrer meg, siden jeg skal kjøpe en Jim Root Terror til å bruke på stua. Stakkars naboene mine. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det kommer helt an på naboene dine! Jeg har ampen hos foreldrene mine nå, men planen er å skaffe meg et 1x12 kabinett med mindre følsomme elementer til leiligheten, kanskje det hjelper på :)

Tingen er at jeg spiller med like høyt volum med Orangen som jeg gjorde med JVM, men forskjellen er at det låter fetere fordi ampen brekker seg mer på samme styrke. Låter GRISEFETT med strat i front forresten, blei plutselig mye mer clean headroom! Det blir ikke jazz-clean, men godt nok for de fleste. Hvis man mikker opp, så kan jeg faktisk med 80% sikkerhet påstå at 15W er ganske ultimat for live-spilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangelen på clean bekymrer meg, men hvis jeg skrur på 15W og drar ned volum på gitaren og brettet vil jeg vel kunne få en anstendig clean ut av det. Jeg har aldri hatt røramp før, så det blir spennende å prøve.

Usikker på elementstørrelse. Har sett på muligheten til et open back 2x12, men er bekymret for at det ganske enkelt blir for høyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for et 1x12 hvis du skal bruke det hjemme. Jeg har 2x12 og planen er å nedgradere i størrelse igjen snart.

Hvis du aldri har hatt en røramp, så har du masse å glede deg til.. ihvertfall når det gjelder cleans, jeg elsker lyden av cleankanalen som gnister og brekker seg pittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.