Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mim vs. Fender Mia


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

Jeg ville kjøpt den som føles og høres best ut - erfaringen fra å ha prøvd mange Strater (og andre gitarer) i butikk er at både lyd og spillbarhet kan variere mye fra gitar til gitar. En mex-strat er ikke nødvendigvis så mye dårligere enn en USA-strat. Den Mid-boost-effekten på powerhouse-straten gjør den jo litt mer fleksibel enn en vanlig strat, særlig til spilling med mere vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg oppi hvordan den ene straten låter i forhold til den andre, men jeg har hvertfall litt erfaring når det gjelder USA vs. Mexico. Har selv en MIM-Tele som jeg har hatt et par år, og er innmari fornøyd med den. For noen uker siden var jeg innom den gitarsjappa jeg pleier å dra innom når jeg har behov for å gå i slike butikker, og der hang det en USA Standard Tele på veggen. Jeg prøvde den, og syntes ikke den var noe spesielt bra i forhold til min egen. Det kunne nok ha gjort seg med nye strenger, for de var godt brukt kjente jeg, men allikevel.. Liker min egen mexikanske Tele mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt på Fenders hjemmesider - en av forskjellene mellom en MIA og en MIM er at båndene er rundet av bedre på en MIA - dette er forsåvidt lett å sjekke, bare la fingertuppene gli langs siden på halsen og kjenn hvor "glatte" sidekanten på båndene er. Hvis de føles skarpe, skjærer deg i fingrene eller er ujevne, kjøp en annen gitar. Dette er en ganske så grei og kjapp test på hvor mye tid som er blitt brukt på finpuss av gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg oppi hvordan den ene straten låter i forhold til den andre, men jeg har hvertfall litt erfaring når det gjelder USA vs. Mexico. Har selv en MIM-Tele som jeg har hatt et par år, og er innmari fornøyd med den. For noen uker siden var jeg innom den gitarsjappa jeg pleier å dra innom når jeg har behov for å gå i slike butikker, og der hang det en USA Standard Tele på veggen. Jeg prøvde den, og syntes ikke den var noe spesielt bra i forhold til min egen. Det kunne nok ha gjort seg med nye strenger, for de var godt brukt kjente jeg, men allikevel.. Liker min egen mexikanske Tele mye bedre..

Jeg har hatt samma opplevelse selv. Hadde helt til nå nylig en kurrant og bra mex tele. Spillte som bare det, og de USA standardene 'sugde' i forhold.

Du må nesten teste gitar mot gitar. Personlig liker jeg ikke standard seriene til fender, enten det er mex eller usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inntrykket jeg har av Fender er at de er VELDIG ustabile. Har prøvd MIA strater som er helt nydelig og spille på, ingen MIM kommer i nærheten. Men, det går ofte andre veien.. flere ganger jeg har blit skuffa over hvor dårlig en MIA har spilt. Så det beste er å prøve begge to, og kjøpe den som føles best.

Hvis ikke det går, får du nesten bare gamble på en, og så få den skikkelig satt opp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.