Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkultur i Trondheim?


Danne

Anbefalte innlegg

Hej,

Kommer flytta till Trondheim nu i slutet på Agusti efter att varit i Malta i 2 år och tänkte då leta efter ett nytt band. Spelar just nu gitarr i ett Maltesiskt coverband och vi har en del spelningar på Barer/events etc.

Spelar bara för nöjjets skul och skulle gärna fortsätta med det när jag kommer till Trondheim. Hur är musikkulturen hos er? Finns det någon efterfågan för live-band? Är det bara krogen och dunk-dunk + synth som gäller? Är det svårt att få spelningar?

Är nyfiken på vad jag har att vänta mig, vill verkligen hänga på nått skönt band eller dra ihop några när jag kommer dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spelar egentligen ingen roll vilken slags musik det gäller, tänkte mer om de var något i huvud taget. Jag vill spela live, bara komma ut och spela bland folk, inte sitta i ett garage i 5 månader för att sedan ha ett gig. I min erfarenhet så har det varit mycket enklare här nere i Malta att få gig och betald, jämfört mot Sverige.

Brukar du själv ha några spelningar, och hur är övriga norge isf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.