Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals, fret buzz og action, hva foretrekker du?


Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet og fiklet litt med gitarene mine de siste dagene og forsøkt å finne en god setup som gir den riktige (for meg) balansen mellom action, fret buzz og grad av bue på halsen. Særlig på Gibson Exploreren sliter jeg med å finne en god kombinasjon, hvis jeg justerer halsen til å ha "riktig" (i følge instruksjonene til Gibson) mengde bue i halsen, blir action særdeles høy og gitaren blir tungspilt. Opplever også mye fret buzz, så jeg går vel tilbake til å rett ut halsen litt og se om jeg finner et bedre kompromiss.

Så hva med dere, har dere noen preferanser, og hva er eventuelt de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feite bånd, ikke noe mindre enn 0.10-strenger, helst 0.11 til 0.52, og "jeg er dårlig på legato-løp"-action. Litt tungspilt slik at gitaren ikke spiller av seg selv. Skal gjerne gjøre litt vondt i fingrene etter noen timer med strengebending. Btw, Aphelion, sverger jeg til JazzIII. ;)

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hos meg du ser sånn ut?

post-10219-0-27365200-1370929437_thumb.p

Anyway, ser ut som om det er ganske spredt hva folk foretrekker. Selv prøver jeg på så lav action som mulig med minimal buzz. Med varierende resultat, riktignok. 10-52 gjør at det veldig lett buzzer på de høye båndene på E-strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.