Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose problem på Charvel Pro Mod San Dimas


Ampsheep

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne gitaren nesten ubrukt for en stund siden.

funker helt fint hvis jeg tar en "dive bomb" da går den fint tilbake i stemming.
problemet er hvis jeg drar tremoloen bakover, da går den ikke tilbake, da blir alle strengene litt ustemt, for å rette opp dette må jeg da gjøre en "divebomb" igjen.

Hva skal jeg starte med for å løse dette problemet:

*nye fjærer?
* Ny tremolo blokk?
* Nye studs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om tremen ikke er 100% i vater. Da blir det gjerne slik, eller alternativt at studs/knivegger er slitt.

Det er en annen mulighet. En mulig fiks er å avlaste floyden, drei studs 1/4 omdreining i den høyderetningen du helst vil ha, enten lavere eller høyere, og prøvespill. Da har kniveggene nytt anlegg, og det skjer at det løser problemet. Så er det da slik at du har endret høyden på strenger, og du kan få fretbuzz eller en mer tungspilt gitar, alt ettersom. Det er verdt et forsøk, da du bare kan reversere hvis det ikke løser noe.

Sjekk vater på trem først. Den "henger" gjerne hårfint på den ene eller andre siden, hvis alt annet stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremen trenger ikke være helt i vater, er vanlig at mange setter de opp med litt vinkel( som regel på non recessed trem's)

Jeg foretrekker mine helt i vater dog.

Tipper på kniveggene ettersom disse Charvel' ene bruker en rimeligere Lisensiert Floyd laget av mykere metal.

Vet om mange som bare har byttet til en ordentlig Floyd etter lignende problemer på disse(Alle produksjons Charvels bruker disse Floydene, et "lyst" innfall av Fender for å costcutte her!)

Godt forslag fra CF.

Mulig du kan utligne høydeforskjellen med en liten tvist på trussroden hvis det bare er snakk om en liten heving eller senking av Floyden

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, skal prøve ^_^ takk for tips!
Todde det egentlig var OFR på de her jeg.
så kanskje det greieste bare er å bytte til en Gotoh floyd om det kke funker å vri studs 1/4 omdreining.
tipper dette bare kommer til å bli værre og værre etterhvert, hvis metalet er mykt.

Endret av Ampsheep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tror det sitter original Floyd på disse og det er ikke rart, Fender prøver etter beste evne og tåkelegge det med måten

De merker den på.

Spekulativt rett og slett, men du må desverre opp på Charvel CS for å få OFR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bitteliten skade, kan det også forlenge levettiden/løse problemet ved å plukke alt fra hverandre, og file litt. Dette er omtrent som å tisse i buksa for å holde varmen, da herdingen på billige løsninger bare gjelder overflaten av delene.

Til vanlig er slike knivegger så skadet at det er langt over grensen for hva som kan fikses når man skal kikke på det, men det er en mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

bestemt meg for å sette på en: Floyd Rose RG Tremolo Stop, for å slippe problemet.

har gitaren stemt i E og skal bruke den i drop D noen ganger, venter på en EVH d-tuna i posten.

Tåler denne drop D med tanke på at det da legges mere press på?

evt også divebombs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestemt meg for å sette på en: Floyd Rose RG Tremolo Stop, for å slippe problemet.

har gitaren stemt i E og skal bruke den i drop D noen ganger, venter på en EVH d-tuna i posten.

Tåler denne drop D med tanke på at det da legges mere press på?

evt også divebombs?

Vil ikke tro det skulle være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.