Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken bass?


Magnus_SB

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

ok, da har jeg fått penger til bursdag, og siden jeg har bestemt meg for å kjøpe en iphone, endte jeg opp med 3400 kr. til overs, men har ikke lyst til å bruke mer enn 3000 på bass. Jeg har sett litt på en Ibanez Silver series jazz bass som er på guitar workshop på bekkestua, til ganske nøyaktig 3000, men jeg finner ingen informasjon om disse bassene, vet noen om noe nyttig info om den? Jeg vet at Truckstop har hatt en, men at den ble stjålet. Jeg synes den er god å spille på, og kul å se på. Den er ganske tung også, vet noen hva slags treverk det er? Bortsett fra det har jeg sett på brukte fender mexico og japan basser, men jeg har fortsatt ikke avtalt med noen om noe spesielt enda... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er god å spille på, og kul å se på.

Da prøver du den på en forsterker, og kjøper den om den låter bra. Om du liker utseende, spillbarhet og lyd på en bass, og den er innenfor budsjett, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal gjøre ting vanskeligere enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en. Om det er et bra eksemplar, der halsen har holdt seg, så er den kanskje verdt 3k, så sant du vil betale litt for mojoen. Vær klar over at originalpickupene kan være litt skrale, og atet sett med for eksempel GFS vil være en oppgradering, så sant du ikke er ut etter litt slaffe og daffe søttitallspickuper. Jeg oppgraderte for mange år siden, og angrer ikke. særlig siden jeg fikk testet en med originalpickups for et par år siden.

Resten av elektronikken er OK, det samme er materiale i kroppen også. Er den i orden og velholdt, kan det være vel så stas å eie denne som en "ny" bass til samme sum. Min er fra 1974, og er lettspilt, holder seg bra stemt, og er en stilig gammel dame som er den beste bassen jeg har, men det er kanskje fordi vi har hatt så mange år sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.