Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilde av nykjøpt gitar


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Hei! :D

Er hjemme nå.. Tok litt tid før jeg fikk tatt bilde da. Men her er det, av min nyinnkjøpte Fender Highway1 Stratocaster fra usa... :mrgreen:

Highway1.jpg

Ganske fin! :mrgreen:

(bildet er tatt uten tremoloen/bendern)

Har forresten fått tilbud på en Laney forsterker. Tror det var 10" og 65watt.. Kan få den for 2700,- siden de ikke hadde den på lager. Var visst egentlig 3100. Har lyst til å prøve å presse ned til 2500. Men må jo prøve først, selvfølgelig... Erfaringer om Laney? Butikkmannen mente at du fikk mye mer for penga når du kjøper Laney enn f. eks. Marshall. For når du kjøper Marshall betaler du litt for at det skal stå Marshall på den også... Litt skryte-faktor betaling.. lol... Meninger om dette?

Takk for alle tips folkens! Er veeeldig glad for at det ble Highway1'en... :mrgreen:

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en lekkerbisk.

Butikkmannen mente at du fikk mye mer for penga når du kjøper Laney enn f. eks. Marshall. For når du kjøper Marshall betaler du litt for at det skal stå Marshall på den også... Litt skryte-faktor betaling.. lol... Meninger om dette?

Dette tror jeg kan være korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ess... tror nesten jeg må kjøpe en sånn en jeg, de er jo så koselige å spille på. Kom en del penger inn på kontoen for noen dager siden også, ikke et dumt tidspunkt i grunnen. Men, øh, ja, det jeg egentlig skulle var vel å gratulere deg med ny gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si til alle svarene annet enn: :mrgreen:

Det er en Fender Highway1 Stratocaster. Min er lagd i USA. Tror ikke Highway1'ene blir lagd andre steder. Er vel det som er greia. Litt nedgradert American Stratocaster.. eller tar jeg helt feil? :? heh..

Jeg fikk den for 770 dollar med en standard kabel og hard "Deluxe" kasse. (prutet ned fra 870 da... hadde med en svær sort amerikaner som hjalp meg med å prute... :mrgreen: ).

SlaBBeN^ skrev:  

Er broen sånn at den "hever" seg jo mer du drar på strengene?

Kan dessverre ikke svare på den.. Vet ikke helt hva du mener egentlig... er litt newbie.. :wink:

Skal ned på Immerslund musikk idag og titte litt på forsterkere med kjærsten. :D

Angående Laney, forresten, det er veldig britisk, ikke sant? Da er det kanskje det jeg vil ha, da jeg elsker britisk musikk som Queen, Pink Floyd, Siouxsie and the Banshees, osv.? Må jo selvfølgelig prøve først uansett da... :) Men er litt hypp på en Fender forsterker også...

Den de testet på musikkweb (http://www.musikkweb.no/html/artikler/38426978.html) Fender Cyber Deluxe er kanskje veldig dyr? Way over min prisklasse ville jeg tro... :(

Takker igjen for alle svar! Deilig at det finnes et gitar forum for nordmenn! :D

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nedgradert American Stratocaster.. eller tar jeg helt feil?

Nei, det er vel for så vidt det den er ment som, men; når bladet Guitarist testet gitaren endte de opp med å skrive alle tingene de likte bedre på highway1en. Dette var vel mest på grunn av at den tynne lakken gir en 'bedre' lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

SlaBBeN^ skrev:

Er broen sånn at den "hever" seg jo mer du drar på strengene?

Kan dessverre ikke svare på den.. Vet ikke helt hva du mener egentlig... er litt newbie..

Du kan jo se hva som skjer med den dype e-tonen når du benner og drar i den lyse e-strengen...

Ellers ville jeg tippe av den gjør dette, ettersom den har samma bridge som min, og min faktisk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.