Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Group/FX track problem ved panning


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem i forhold til Panning når jeg benytter meg av Group channel/tracks i Cubase 6.5

Eksempel:
Jeg har fire rytme gitar spor som jeg ønsker å benytte bla. samme Vst amp rack preset på.
jeg panner 2 spor til høyre og 2 til venstre og sender de til en Group channel med Vst amp rack som insert.
Det som skjer da er at jeg får lyd fra begge høytalere, både på inspilling og avspilling.
Panner jeg Group channel til en av sidene så får jeg lyd bare på den siden jeg panner til, men hvis jeg må lage en group channel for høyre og en for venstre spor, så er det ikke mye til hjelp. Det blir egentlig mer rot føler jeg.
Jeg har prøvd alle varianter av mono og stereo spor både på group channel og de sporene jeg sender til group channel, men det betyr ingen ting virker det som.
Jeg har funnet forklaringer på nettet, der står det at om jeg oppretter 4 audio mono spor, panner 2 til høyre og 2 venstre og sender til en stereo group channel som ikke er pannet til noen av sidene, så vil fortsatt panningen på de individuelle sporene bestå. Det gjør det altså ikke hos meg... Noen som har peiling på hva jeg gjør galt?

Mvh

Roy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer panninga om du dropper VST Amp Rack på gruppekanalen?

Det var et veldig godt spørsmål, så jeg gikk å sjekket. Hadde ikke så god tid, men byttet ut VST amp rack med en annen effekt på gruppekanalen. Det kom helt klart mer lyd ut av høytaleren som sporet var pannet til, men det kom også litt lyd fra den andre høytaleren selv om jeg panner 100% til sidene. weird?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker ut seinere i kveld, men i Teorien skal det jo gå det jeg har prøvd på med å sende de inviduelle sporene til en grouptrack med VST amp rack. Panningen på de inviduelle spora skal bestå om jeg sender de til en stereo grouptrack. Så enten er det noe galt med VST Amp rack eller så gjør jeg noe galt et eller annet sted. Hva gjør du når du panner? bare drar panninga til sidene eller er man nødt til å velge left og right output? Bruker Cubase 6.5 om jeg ikke har nevnt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette VST Amp Rack til å kjøre i stereo, inne på Configuration-fanen. Du må for øvrig kjøre med hard pans, altså 100% høyre eller venstre. Noe annet takler den ikke.


Hvis du fortsatt hører noe bleed i motsatt kanal, da har du sannsynligvis en eller annen effekt lenger ned i sløyfa di som gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.