Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

den mest underholdende konserten du har vært på?


Straymond

Anbefalte innlegg

Oslo ess er flinke, morsomme, god stemning, og de har noen veldig gode tekster innimellom.
"Vi gir vel faen i tia, for tia gir faen i oss", Skulle gjærne ha kommet på det selv ass.... :P Genialt.

Endret av Magnus_SB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål, for det er så mange faktorer som spiller inn.

- Dream Theater hadde vel en 20th anniversary-konsert i Spektrum rundt 2006, der setlista var helt magisk. Mulig konserten var helt ordinær, men når de plukker ut og spiller omtrent samtlige av favorittsangene mine fra hvert eneste album, var det umulig å ikke kose seg.

- Har vel aldri kjedet meg et sekund på noen av de gangene jeg har sett Slayer, men klarer heller ikke rangere de ulike konsertene. (Var litt ekstra gøy da maskebandittene i Slipknot, og ungdomsfansen deres hadde fått rast fra seg som supportband, men der Tom, Jeff, Dave og Kerry kunne stå bom fast, maskeløse og likevel være hundre ganger tøffere (De hadde allerede vunnet da de avduka Marshallveggen i oppnedkorsformasjon)).

- Har mange opplevelser der jeg har blitt veldig positivt overraska. Var ganske ellevillt på Kvelertak på Rockfeller i 2011, lunt og fint på Bo Kaspers Orkester i samme lokalet, en gang på første halvdel av 2000-tallet, Pain of Salvation hadde en intim og energisk gig på John Dee i 2011, Beck på Quart-festivalen 2001, Opeth, Pain of Salvation og Symphony X som Dream Theater-support ulike år.

- Men for å svare på det jeg mistenker at trådstarter egentlig spør om; The Flower Kings på Rockefeller i 2007 var en oppvisning i ren jovialitet. De var vel et par timer forsinka på grunn av at roadien med alt utstyret hadde kræsja med en elg på vei fra Sverige. Konserten ble en orgie i elgevitser og laidback stemning. Det var relativt lite folk, kunne bare spasere fram til Roine Stolt, og fikk orkesterplass. Likevel, denne konsertopplevelsen når ikke Tom Waits på Le Grand Rex, Paris, 2008, til anklene en gang. Beste lenestolen jeg noen gang har sittet i, optimale plasser, dyreste billetten og en hel aften med the man, the myth, the legend, og en gjeng latterlig bra musikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være Roger Waters The Wall konserten i Oslo i 2011, en veldig flott opplevelse!

Så er det Kaizers sin ONS2012 konsert i Stavanger, fantastisk stemning med flotte folk!

Til slutt vil jeg trekke frem Honningbarna konserten som var i Stavanger på Metropolis dette året, U18 konsert. En konsert som ikke kommer til å glemme! . Arrangørene måtte avbryte konserten siden det ble for mye for dem. Vi, publikumet tok helt av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Darkness på Quart 04. Var 15 år og på festival for første gang. Bra konsert og fantastisk show.

Death By Unga Bunga på Akutten i Førde. Vi spilte på samme studentfestival og mitt band hadde nettopp spilt for 8 stk(som alle kjøpte plate etterpå). DBUB går på en halvtime etter oss og bruker en halv låt på å få publikum(som da har blitt noen flere enn når vi spilte) til å danse og hoppe. Jeg ble stort imponert av både musikken, spillingen og sceneshowet. fantastisk band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål, for det er så mange faktorer som spiller inn.

- Dream Theater hadde vel en 20th anniversary-konsert i Spektrum rundt 2006, der setlista var helt magisk. Mulig konserten var helt ordinær, men når de plukker ut og spiller omtrent samtlige av favorittsangene mine fra hvert eneste album, var det umulig å ikke kose seg.

Det var høsten 2005, tror jeg (fordi jeg var der). Bra konsert det.

Nå hater jeg deg for at du har sett Mr. Waits live forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget står mellom Biohazard på Sentrum scene i 97 og Life of agony (med Whitfield Crane som vokalist) på John Dee i 98.

Nummer tre er Stian Carstensen på Vgs jeg gikk på i 96.

Forøvrig mye annet å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så stor fan av Immortal, men de klarte å prestere et ganske solid show igår.. Helt til brannalarmen gikk pga pyroeffektene :P

Helt sinnsyk lyd på dem, hørtes ut som de hadde 10 gitarister på scene pga trøkket han klarte å få ut av ENGL-forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.