Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

den mest underholdende konserten du har vært på?


Straymond

Anbefalte innlegg

og nå snakker jeg ikke hvor tight eller fort det ble spilt, men heller publikumstekke og smilebånd-faktor.

hos meg står nok Farmer's market på toppen når de spilte på pub ampfield i gjøvik.

det å se en gitarist ryke trer strenger på en gang, synge melodiene i gitar-orientert låt, turn-tom og bass-trommesolo under strengeskift, midi-trekkspell og konstant mobbing av den bulgarske saksofonisten (eller falskpass-selger'n som de gjerne kalte han), som ikke var fremmed for å spille to-stemt med to saksofoner. med seg sjøl.

jeg var konstant jovial i to timer.

disse gutta,eller primært stian carstensen må bare oppleves.

Bare Egil's solo-gig i bergen var heller ikke gæli.

du kan si hva du vil, men mannen er en artig liten skrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amulet på Raumarock i 2007.

Det bandet gjorde seg så dødsbra på mindre scener. Har sett noen liveopptak fra større scener der de ikke maktet å fylle scenen helt, muligens fordi de regnet for mye med Amdam til å være apekatt. Stagediveomania og vill stemning blant publikum.

Konserten endte med at jeg fikk en albue i trynet, så jeg måtte trekke meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E'rre lov å svare Live 8?

Ellers må det bli en uavgjort mellom Muse i Spektrum '09 og Roger Waters: The Wall Live i Telenor A i '11. Muse var en sinnsykt bra konsert, og trodde ikke det kunne være så bra lyd i Spektrum, mens Waters hadde publikumet i hånda da veggen ikke fungerte som den skulle, og han begynte å dra noen gode historier mens han ventet på at teknikerne skulle bli ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Vanskelig. Katzenjammer er nok norges morsomste liveband, så de har en nominasjon. Masse energi, spilleglede, dyktighet og korte skjørt! Flogging Molly på Sentrum Scene var også utrolig fett. Enorm energi i bandet, publikumstekke av dimensjoner, og hele gulvet var en eneste stor dancepit. Sto ikke stille et sekund i løpet av de bortimot to timene de holdt på. Dropkick Murphys på samme sted var mye i samme gata, så vanskelig å skille de to egentlig, selv om Floggin Molly nok var hakket bedre. Mitt første møte med Dunderbeist på Hortensfestivalen i 2008 var også sinnsykt gøy. Og Green Day er jo et showband av dimensjoner. Vanskelig å kåre en vinner her, selv om jeg nok kanskje tror Flogging Molly var den mest underholdende av disse konsertene. Hadde Green Day spilt en klubbkonsert i stedet for en stadion derimot, da kunne ting fort vært annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første DT konserten på Rockefeller (Images & Words turneen)

JP på sitt absolutt beste og som jeg har nevnt før her traff jeg han og LaBrie senere på natta når jeg rusla hjemover og JP var kjempehappy med å prate gitarutstyr mens LaBrie tror jeg jeg kjeda seg en smule:)

Traff også Kevin Moore som var veldig hyggelig.

Sting i Oslo Spektrum 93'

For et band han hadde, så mer på Colaiuta enn Sting den konserten - For en trommis!

Har Stings settliste fra den konserten hengende på veggen, fint minne. Fikk den av gitartech'n som også var klar for litt gitarnerdprat.

Suicidal Tendencies på Roskilde i 95. Dro dit for å høre noen gamle hits og ble blåst vekk!

Suede og Urge Overkill var også fett det året.

Og stå bare meter unna EVH var også en opplevelse husker jeg hehe spilte helt greit:)

Honorable mention til Venom på Marquee i London i gamle dager.

Fascinerende med band der ingen egentlig kan spille et instrument :))

Legender håkken som haha

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger Waters og David Gilmour står alltid høyt, men må faktisk gi pallplassering til Franz Ferdinand på Roskilde 06. Er ingen stor fan, men gutta stilte opp etter at Guns n' Roses, Dylan, Kanye og Arctic Monkeys skuffet. Klatring i lysrigg, tremanns trommesolo, topp publikumskontakt og bra spilling.

Ellers er Mezzoforte alltid bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellbillies, Verftet Bergen, 2013.

Maken til spilleglede, dyktighet og utøvelse tror jeg ikke finnes. Det at man kan synge med på absolutt alle låtene er også fett! Gitarspillet til LLH er jo også en egen klasse.

Også fint minne da det var den første konserten jeg var på med kjæresten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.