Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup råd


Carpal67

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har to pickuper som jeg lurer på om passer sammen. Det gjelder en Burstbucker I og en Dimarzio Air classic.

Det som uroer meg er at burstbuckeren har Alnico2 og 7.5 KO og den andre har Alnico5 og 8.62 KO....det ser ut på papiret som om Dimarzioen er endel kraftigere en Gibson sin. Er det kanskje noen her som har prøvd disse og kan gi meg et vink?

Jeg er klar over at det enkleste ville være å prøve det ut i praksis, men pickupene er ubrukte i forseglet eske, så jeg tenkte de ville være mer attraktive for bruktmarkedet om jeg skulle komme på å selge eller bytte en av dem.....eller er jeg helt på joggetur i tankegangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere output i neck er jo helt vanlig det, ettersom strengen vibrerer mer der :) Hvordan de matcher tonemessig aner jeg ikke. Det satt en Air Norton i neck i LPen min da jeg kjøpte den, både den og ToneZone som sto i bridge låt helt krise i den gitaren! Hvordan Air Classic låter i forhold til Air Norton har jeg ikke snøring på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det enkleste, men hva om det viser seg at de er totalt forskjellige....er det ikke dumt å ha sprettet esken og tuklet med lodding?

Tanken har slått meg å bytte eller selge én av dem....kanskje få tak i en burstbucker II som, etter hva jeg har forstått, passer til den jeg har.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burstbucker I og II er jo det som står originalt i de aller fleste LP Historics, så de går godt sammen, ja. Pass bare på at det ikke er en Burstbucker PRO du har da...

Hvis det er slik at de er flett nye, hadde jeg gått for det alternativet og solgt DiMarzioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å bevege deg inn på den store "teste ut pickups i all evighet" ferden, anbefaler jeg seymour duncan liberator. Det er en volum pot med et lite tilkoblingskort, slik at du kun trenger lodde ledningene en gang, for så kunne skifte pickups enkelt å greit med et lite flatt skrujern. Hvis du er en tonefreak som meg, vil du lett komme til å bruke de neste ti år på å skifte pickups. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burstbucker I og II er jo det som står originalt i de aller fleste LP Historics, så de går godt sammen, ja. Pass bare på at det ikke er en Burstbucker PRO du har da...

Hvis det er slik at de er flett nye, hadde jeg gått for det alternativet og solgt DiMarzioen.

Jepp, det blir nok å kvitte meg med den og gå for en BBII. Dessuten har jeg akkurat satt inn et par Dimarzio 36th Anniversary i en annen gitar, så det passer godt med Gibson's i den andre.

Hvis du har tenkt å bevege deg inn på den store "teste ut pickups i all evighet" ferden, anbefaler jeg seymour duncan liberator. Det er en volum pot med et lite tilkoblingskort, slik at du kun trenger lodde ledningene en gang, for så kunne skifte pickups enkelt å greit med et lite flatt skrujern. Hvis du er en tonefreak som meg, vil du lett komme til å bruke de neste ti år på å skifte pickups. ;-)

Ingen fare, jeg er langt fra noe tonefreak.....det blir nok bare ett bytte pr. gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.