Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er slotted headstock negativt?


rioi

Anbefalte innlegg

Skal etterhvert investere i en Furch OM34-SR som jeg har prøvespilt og likte godt.

Rota litt rundt på nettet i dag og kom over en custom versjon med slotted headstock og synes den så råkul ut.

Er det noen negative sider ved å gå for dette eller går det på ett ut?

Link til gitar: http://stageshop.hu/furch-om34-custom-slot-acoustic-guitar-p-1739.html?currency=USD&language=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Furch OM34-SR selv, uten slotted headstock. Den holder stemminga kjempebra, og kvaliteten er av ypperste klasse. Ser ikke noen grunn til å kjøpe slotted headstock og gjøre det vanskelige for seg selv når de andre er så bra som de er. Dessuten er hodet veldig flott å se på! Mange som har kommentert det.

Dette er min mening, men skjønner godt om du vil ha det. Den dagen jeg skal skaffe meg en liten parlor kommer jeg til å ha slotted headstock!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headstockformen på Vintage serien til Furch er noe av grunnen til at jeg vil ha denne gitaren. Finnes så utrolig mye stygge former på headstock.

Eneste grunnen til at jeg setter en knapp på slotted er at jeg syns det så balltøft ut. Vanlig hode er såklart billigere, så det er fortsatt mulig jeg velger det istedet.

Det med strengeskifte tar jeg ikke så tungt. Har ingen planer om å skifte strenger for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser helt bort fra utseende, er da da ingen grunn til å ikke velge en gitar med en slik headstock. Det er en meget velprøvet og solid konstruksjon det ikke er noen grunn til å være redd for. Grunnen til at den ikke er så mye brukt i de senere år, er vel i første rekke mote, og at det er dyrere å frese ut noe slikt i stedet for å lage seks hull. Dessuten har jeg en liten mistanke om at det krever litt bedre treverk enn de før nevnte seks hullene. :)

Utseendebiten må jo den som kjøper gitaren mene noe om selv, da det kun blir snakk om smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slotted headstock" direkte oversatt med google translate: Spår headstock.

Ellers kan slotted bety: slotted, plasserte, spor & slissede. Tipper dette er bokmål, men ble ikke særlig klok av det! :P

*Direkte oversatt for gøy med google oversetter

Endret av ollis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst, nynorsk? :P

Når eg seier norsk er det sjølvsagt nynorsk eg meiner...kva anna er der eigentleg? :D

Utfrest?

Utfrest headstock = utfrest hode på dansk? =utfrest hovud på norsk? Høyrest litt rart ut, men bør ikkje eit såpass mykje brukt omgrep ha eit norsk namn? (Beklagar til trådstartar for å ha dradd dette heilt ut på viddene ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.