Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Priser på vintage les paul


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

Da har vi forskjellig oppfattning av hva som er tungt og tungspilt. Når en gitar presenteres "uten" bånd, og med latterlig lav action, da synes jeg den er tungspilt. Gitaren er jo tyngre enn de aller fleste CS LP'ene jeg har vært borti. Men som sagt, liker du måten den er satt opp på og lyden, så kjør på.

Har testet gitaren på Blues Jr, det er aldeles ikke en drittamp ;)

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørs ut som en gitar som trenger en refret og setup.

De flate brede "fretless wonder" bånda Gibson brukte en periode er lite brukbare.

Det satt også slike på min '64 SG. En refret gjorde susen for spillbarheten.

Likevel kan dette være en topp gitar hvis den får en refret og full gjennomgang.

Å konkludere med at alle nye gitarer er billigere og bedre enn vintage gitarer,

er forøvrig like dumt som å påstå at alle vintage gitarer er bedre enn alt som lages i dag.

Men jeg har stor tro på at gammelt naturlig tørket treverk kan ha positiv innvirkning på lyden i en gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørs ut som en gitar som trenger en refret og setup.

De flate brede "fretless wonder" bånda Gibson brukte en periode er lite brukbare.

Det satt også slike på min '64 SG. En refret gjorde susen for spillbarheten.

Likevel kan dette være en topp gitar hvis den får en refret og full gjennomgang.

Å konkludere med at alle nye gitarer er billigere og bedre enn vintage gitarer,

er forøvrig like dumt som å påstå at alle vintage gitarer er bedre enn alt som lages i dag.

Men jeg har stor tro på at gammelt naturlig tørket treverk kan ha positiv innvirkning på lyden i en gitar.

Tror nok du har helt rett i dette ja!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt sett på denne gitaren selv. Er en fan av Goldtops med P90. Fikk inntrykk av at det var en del reperasjoner og uoriginale deler/hardware. Dette ville jeg bemerket ved eventuelle forhandlinger. Vil ikke snakke for ham, men det er vel greit å si at han nevnte å ha betalt 40 000 for den og har gjort en del arbeid med den. Hvis dette skulle vise seg å være feil, så fjerner jeg selvfølgelig innlegget. Andy virker som en bra kar.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt sett på denne gitaren selv. Er en fan av Goldtops med P90. Fikk inntrykk av at det var en del reperasjoner og uoriginale deler/hardware. Dette ville jeg bemerket ved eventuelle forhandlinger. Vil ikke snakke for ham, men det er vel greit å si at han nevnte å ha betalt 40 000 for den og har gjort en del arbeid med den. Hvis dette skulle vise seg å være feil, så fjerner jeg selvfølgelig innlegget. Andy virker som en bra kar.

Vet ikke helt om dette stemmer, kan i allefall ikke se til noe av reperasjonene. Han nevnte ikke noe om reprasjoner til meg ang gitaren når jeg snakket med han. Han sa også at hele gitaren var 100% orginal

Han sa at han hadde bud på laaangt over 40.000 også, noe jeg ikke helt tror på.....jeg hadde ikke betalt den prisen han nevnte i budet han hadde "fått" iallefall;)

Kan det være du har sett reissuen han har av samme gitar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket ganske lenge om forskjellige gitarer, så jeg blander sikkert med Goldtopen hans fra 56. Evt. Customen fra 69. Bare stryk det jeg sa og vurder hva han sier på grunnlag av din egen research. Synes å huske at tunerne ikke var originale ihvertfall, men jeg fikk holde 56-en med Grovere rett etterpå så kan hende jeg er på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.