Gå til innhold
  • Bli medlem
Alfi27

Skifte stemmeskruer på Mayones Setius

Anbefalte innlegg

Hei, fikk et sett med locking tuners til min Mayones Setius i dag. Er dette noe jeg uten problemer kan skifte selv, eller bør jeg få en proff på saken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt like tuners bare en skrue som strammer fast strengen.. burde være samme høl til å skru fast tuneren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over forskjellen på locking tuners og non-locking tuners... Jeg bare lurer på om det er så enkelt som å løsne mutteren på fremsiden av headstocken og så skrua på baksida, også er tuneren ute..? Har aldri gjort det før, så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over forskjellen på locking tuners og non-locking tuners... Jeg bare lurer på om det er så enkelt som å løsne mutteren på fremsiden av headstocken og så skrua på baksida, også er tuneren ute..? Har aldri gjort det før, så..

Ja. Pass på at hullene passer slik at du ikke trenger å borre nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Pass på at hullene passer slik at du ikke trenger å borre nye.

I følge Mayones skulle de være "drop in replacement" ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hullene på samme sted og i samme dimensjon, er dette en meget enkel operasjon.

Det er enklest hvis du har en lang hylse i rett dimensjon. Det går også greit med fastnøkler når du skal skifte. ikke ta i alt for mye, det er ingen grunn til å stramme til det "knaser".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stram heller ikke skruene for mye! Da rasper du hullene og får slark i opplegget. Bruk gjerne pittelitt vaselin eller voks på skruene når de skal inn i treet. Da kjenner du lettere når de tar tak og de blir lettere å få ut seinere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var operasjonen gjort og det ser meget bra ut, strammet verken skruer eller muttere mer enn nødvendig så tror det er bra :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.