Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk


Pottifar

Anbefalte innlegg

Skal du bruke såpass m/penger bør du få testet ut litt ulike modeller/gitarmerker. Taylor er kjent for å være en fantastisk "strumming" gitar, men skal du spille fingerspill eller andre sjangre bør du teste ut andre merker også. Ting som spiller en vesentlig rolle er gitarens treverk, kroppsform (dreadnought, jumbo etc). Kan bare snakke for egen del, men har eid gode strumming-gitarer av Washburn og Yamaha (godt under 10.000,-). Men siden det går mest i fingerstyle nå, så foretrekker jeg gitarer m rosentrekropp og helst jumbo-size.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å få en ny Taylor til under 10 laken da....

hø?

Både Taylor 214ce og 210ce samt 214ce-K og 210ce-K (K for Koa-laminat) er jo knall gitarer.

Sinnsykt mye gitar for prisen. De kommer også med en kjempesolid gigbag. (noe av det beste jeg har sett av gigbags)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Norman Guitars. De har et par modeller til 8-9 laken som er helt krem å spille på. Har Taylor 214e som er i samme prisklasse, og det er unektelig mye gitar for pengene, men i mine hender, fingre og ører er Norman en klasse over både hva gjelder lyd og spillbarhet. Disse er bygget på Godin-fabrikken i Canada. Andre merker fra denne fabrikken er Seagull, Simon & Patrick og Art & Lutherie, og dette er også merker som er mye gitar for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Furch sine gitarer faller i smak, så kan du jo alltids vurdere å kombinere en tur til Tjekkia med gitarkjøp ettersom du fort kan spare inn reisen på gitarkjøpet. Tror grensen for å medbringe utstyr kjøpt i utlandet er 6.000,- NOK. Huml musik har mye fint å by på.. Men ikke alle Furch modeller kommer med mikrofon/elektronikk, så gjør litt research først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er på jakt etter en ny akustisk gitar, helst under 10 000,- med mikrofon. Cutaway er en nice to have også. Noen som har noen anbefalninger?

Prøvde en Furch D-19 CM med cutaway på 4sound i Tr.h,det er den beste jeg har spilt på i prisklassen under 10.000.(ligger tett oppunder 7000)Den var meget lettspilt og hadde en klang som overgikk mange av de langt dyrere modellene av f.eks Gibson j-45.Halsen var forholdsvis smal,noe jeg liker,og både kroppen og halsen hadde en komfortabel satin finish,en varm trebrun farge,føltes veldig "organisk"og ikke så "Ny og stiv som andre gitarer.Prøvde den ikke med forsterker,men pickupsystemet er kjent og godt likt,B-BAND A3T.Den hadde en varm og definert klang,Furch er produsert i Tsjekkia,sjekk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter det samme, og har vært innom en del butikker. Det var en gitar som falt såpass i smak etter å ha testet den både akustisk og plugget inn i et PA at jeg måtte ta bilde av modellen for å huske det.

Modellen har blitt nevt flere ganger over her, du burde stikke å teste den på Myrbraaten! ;)

204cc37d-2624-4b0a-ab48-58fc35bbf37c_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.