Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke bare Jem's som kommer i hus.


stensen

Anbefalte innlegg

Hentet denne rakkeren igår. 4 timer i bil var det verdt. Og det er en Ibanez 540s fra 1989. Å fyf...... så glad jeg ble når jeg

så hvor bra stand den er i etter timer med stell. Først fra 23.30 til 01.00 i går. Tok meg fri fra jobben idag og fortsatte fra 09.00 til 1300.

Da var alt som kunne demonteres rengjort pussa og satt sammen igjen. Og den speller sinnsykt som jeg har gjort mye idag.

post-7278-0-28183500-1369855193_thumb.jp

post-7278-0-77971500-1369855213_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin gitar, jeg har vel tre sånne. De er mye bedre enn dagens pris skulle tilsi!

Jeg er så enig. Den leverer ikke noe dårligere en Jem som koster 5 ganger så mye.Spørs om jeg ikke må begynne å samle 80 og 90 talls S serier også.

Tror det er en ok investering slik prisene er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om F2 pickupen?

Fet gitar, kult med single coil i neck pos også.

Føler ikke noe behov for PUP bytte på denne fjøla. De er helt ok. 540,n her er den Ibanezen jeg har som låter nærmest god strat lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det, jeg fikk tak i en brukt F2 på jemsite for et par år siden bare for nysjerrighetens skyld, og nå har jeg de stort sett i alle gitarene.

Jeg synes de låter bedre enn alt jeg har prøvd til nå. Helt klart etter min smak, men for punchy metallriffing og saftige soloer med mye harmoniske overtoner, er F2 helt overlegent. Jeg spiller på Mesa Boogie Mark amper, og det har nok litt å si det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det, jeg fikk tak i en brukt F2 på jemsite for et par år siden bare for nysjerrighetens skyld, og nå har jeg de stort sett i alle gitarene.

Jeg synes de låter bedre enn alt jeg har prøvd til nå. Helt klart etter min smak, men for punchy metallriffing og saftige soloer med mye harmoniske overtoner, er F2 helt overlegent. Jeg spiller på Mesa Boogie Mark amper, og det har nok litt å si det også.

Tør nesten ikke si det men til "punchy metallriffing og saftige soloer med mye harmoniske overtoner" leverer denne 540'n med F2 i bridge noe av det feteste jeg har prøvd. Og da sammenligner jeg med gitarer i 15.000 kr klassen. "sad" but true. Hadde tenkt å bruke denne til innbytte mot enda en Jem. Men tror jeg bør og må beholde den.

post-7278-0-25633100-1370535183_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppleves den mer levende enn RGer generelt? Solgte alle mine RGer for et år siden pga at de var flate og døde i lyden sammenlignet med alle de andre gitarene mine. Men knallgode gitarer spillemessig og kvalitetsmessig. Savner gitar med flytende floyd for tiden....

Samme grunnen jeg kvittet meg med mine Jem gitarer.

Suhr og Tyler gitarene resonerer på en helt annen måte.

For og få tilsvarende sustain med Ibby`ene måtte man bruke mye mer gain.

Jeg digger Jem fortsatt men mistenker at de bare blir pyntegjenstander hvis jeg skaffer meg noen.

Måtte blitt en LNG isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.