Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt JCM800


Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Jeg var så helsikes dum å låne bort selveste go'-ampen til en kar på spillejobb 17. mai. En Marshall 2204 fra 1984. Også klarte jo selvsagt denne idioten å ødelegge ampen..! Greia er at så lenge ampen står på standby, skjer det ingen ting. Men når jeg slår av standby'en, for å si det sånn, så går sikringen etter et sekund, eller to. Også lukter det svidd som bare f***.. Idioten lovet selvsagt på tro og ære at han skulle ta ansvar, og levere ampen til reparasjon, men nå har det jo gått flere uker, og jeg har ikke hørt et pip fra ham.. Det jeg lurer på, er om det er noen her på forumet som har noen formening om hva som kan være galt med med min allerkjæreste 2204, og hva det eventuelt vil koste, sånn circa, å reparere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåent utgangsrør? Hvis det ikke er noe verre enn det så... Men rørene er jo splitter nye. Og det LYSER jo i begge to.. Også lukter det skikkelig svidd fra ampen. Jeg kommer nok til å ta kontakt med den fysakken med det aller første, ja. Han skal få punge ut! Helsikes kødd! Enig med MacGyver her, altså: Bring the pitchforks! ...Han stakk forresten av med et par av høyttalerkablene mine også.. Fin type, det der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta på noe innvendig i ampen..

At sikringen ryker men ampen er på i standby kan skyldes mange problemer. Ødelagt likeretter, trafo, rør, kortslutning etc..

Beste er å levere den inn på hans regning, det syns jeg at du har krav på. Å fikse elektronikk er en ting, men å fikse noe som går på 2-400V og høye strømmer, er noe helt annet dersom man ikke har erfaringen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så masse for at dere tok dere tid til å svare, gutter! Neida, tror nok ikke han gjorde dette på pur f***, og det kunne sikkert ha skjedd mens jeg spilte på ampen også. Det som irriterer meg grenseløst er jo at han (tilsynelatende) la seg helt flat, og lovet på tro og ære at han skulle få ampen reparert. Jeg måtte faktisk dra ned på puben der han spilte 17. mai og hente ampen sjøl, dette var i går, nesten TRE UKER etterpå!! Har, som sagt, ikke hørt et pip fra fyren! GRRR!!

Skal prøve å få tatt, og lagt ut noen bilder av ampen innvendig. Skal ikke ta på noe inni der... Har null peiling på elektronikk, men skjønner at det kan være livsfarlig å ta på noe inni en røramp.. Noen som har noen tips når det gjelder noen som har peiling på å reparere såntno' i nærheten av Drammen? Selvsagt på synderens regning. Og hva koster det, sånn circa, og bytte utgangstrafo eller likeretter, tro? En masse, håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man låner bort en amp som er nesten 30 år gammel, og det er tilfeldigvis da den ryker. Nå vet ikke jeg hvor ofte denne ampen har vært på service for å bytte "slitedeler", men som flere har vært inne på, tipper jeg at dette ville skjedd før eller senere uansett.

Det er selvsagt surt at det skjer når noen andre bruker den, men å kreve at den som låner ampen skal dekke reparasjon fullt og helt, synes jeg faktisk er litt urimelig. Det blir nesten som å låne bort bilen som har gått 119700 km og kreve at den som låner bilen sørger for 120000 km. servicen fordi bilen har gått 120100 km. når den blir levert tilbake.

Litt avhengig av hva som er feil, og hva som utløste feilen, men jeg ville foreslått at du leverer inn ampen for å få sjekket hva som er galt, og om det evt. er feil bruk som har forårsaket feilen. Hvis det er tilfelle, stiller jo saken seg litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man låner bort en amp som er nesten 30 år gammel, og det er tilfeldigvis da den ryker. Nå vet ikke jeg hvor ofte denne ampen har vært på service for å bytte "slitedeler", men som flere har vært inne på, tipper jeg at dette ville skjedd før eller senere uansett.

Det er selvsagt surt at det skjer når noen andre bruker den, men å kreve at den som låner ampen skal dekke reparasjon fullt og helt, synes jeg faktisk er litt urimelig. Det blir nesten som å låne bort bilen som har gått 119700 km og kreve at den som låner bilen sørger for 120000 km. servicen fordi bilen har gått 120100 km. når den blir levert tilbake.

Litt avhengig av hva som er feil, og hva som utløste feilen, men jeg ville foreslått at du leverer inn ampen for å få sjekket hva som er galt, og om det evt. er feil bruk som har forårsaket feilen. Hvis det er tilfelle, stiller jo saken seg litt annerledes.

Er forsåvidt, på en måte enig i det du sier, Audun. Skyldes dette feil bruk, så er det iallefall ingen tvil om hvem som bør ta regningen for reparasjon. Men jeg må jo si at det er utrolig irriterende at fyren tar null ansvar. Bare gir helt f**n.

Og overlater til MEG å dra ned til puben og hente vraket av ampen( i tillegg til kabinettet!) som HAN har lånt, og bare latt stå der i to uker! (Ikke tre uker, som jeg sa i forrige innlegg.. Det er TO uker siden 17. mai i dag..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt, på en måte enig i det du sier, Audun. Skyldes dette feil bruk, så er det iallefall ingen tvil om hvem som bør ta regningen for reparasjon. Men jeg må jo si at det er utrolig irriterende at fyren tar null ansvar. Bare gir helt f**n.

Og overlater til MEG å dra ned til puben og hente vraket av ampen( i tillegg til kabinettet!) som HAN har lånt, og bare latt stå der i to uker! (Ikke tre uker, som jeg sa i forrige innlegg.. Det er TO uker siden 17. mai i dag..)

Det er noe helt annet ja. Det minste man kan gjøre når man har lånt noe, er å bringe tilbake. Men det er ganske utrolig hvor navlebeskuende en del folk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.