Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker-sikringer


Anbefalte innlegg

Så jeg har en blackstar ht-20head forsterker med med sikring på "t250mAL 250v". Den har gådd til f***. Og min kompis har en marshall haze 15, som også har gådd til f***. På hans sikring står det merkelig nok "t250mAE 250v". Med en E!

-Problemet er at jeg ikke kan finne sikringer på "t250mAE" på nettet!

Så er "mAE" det samme som "mAL", eller er det noe helt annet?

Bare for å være på den sikre siden før vi setter en "mAL" sikring inn i marshall forsterkeren, så vi ikke brenner opp/sprenger den eller lignende. :rolleyes:

Og hvor får man isåfall tak i "mAE" sikringer?

Er kansje ikke så altfor mange som vet så mye om slikt her, men tenker det er verdt et forsøk siden det har litt med gitarforsterkere å gjøre. :blink:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok ikke være noe farlig å bruke en helt vanlig T250mA sikring. De er slow blow uansett.

Bokstaven L er vel kode for at det er glass-sikring, mens E kanskje er noe annet materiale? Kan dette bekreftes av dere?

Det skal uansett stå på panelet hvilken sikring som skal være i.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg redigerte innlegget mitt fordi det var litt kronglete å forstå, men T250mA skal ikke være noe problem å sette i på begge to.

Takk for svar! Så var det å få tak i sikringene... På clas ohlson hadde de kun raske sikringer. (altså f, ikke t) Noen tips annet enn å bestille på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig selv på hva E'en og L'en sto for, og googlet litt rundt. Så vidt jeg kunne finne så indikerer det "breaking capacity" på sikringen. http://highfields-arc.co.uk/constructors/info/fusecolours.htm

Uten at jeg fant noe særlig mer info om dette, så føler jeg meg ganske sikker på at forskjellen ikke vil ha praktisk betydning i denne sammenhengen (magefølelsen min sier at denne nok ligger godt over det du trenger uansett), så om de andre parametrene stemmer ville jeg sett bort fra om det står L eller E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.