Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson 2013 LP R9 - syk pris! Hva synes folket?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Ser at Gibson Les Paul R9 2013 utgaven har fått en latterlig høy pris (44 lapper) kontra 2012 modellen på 32500!

Hovedforskjellen er vel bare at gripebrettet er 1 piece og bindingen er litt mørkere? Dette at gripebrettet er 1 piece har ifølge Gibson selv ikke noe å si for verken spillbarhet el lyd. Marketing gimmick anyone?

Dette kan uansett umulig rettferdiggjøre en prislapp på godt over 40 lapper?

Hva synes folket?

Og er det forresten i det hele tatt noen som kjøper en ny R9 i butikk fra Norge lenger? Er jo latterlig dyrt kontra en tur over dammen/ebay..

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2005/ 2006 (deromkring) kostet R9/ R0 litt over 50K :wacko: Prøver Luthman å øke avansen sin igjen?? Verstingimportør som vet å stappe masse gryn godt nede i egen lomme. Det er faktisk ikke bare Gibson sin feil at prisene i Norge er horrible. Luthman må ta sin del av ansvaret der <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luthman er rimelige i forholdt til tidligere importør, Gulmoen & Engh. Min første LP Standard kostet på tidlig nittitall 23-24,000,-, omregnet i 2012-penger er det 33.000,-

Jeg synes tvert i mot at Gibson nesten har vært for billige her til lands i det siste. Det er jo ikke gøy å reise til USA lengre.

Nevnte gitar (regner med det er den på VG det snakkes om) koster $6400 hos Wildwood ergo den er faktisk billigere i Norge.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luthman er rimelige i forholdt til tidligere importør, Gulmoen & Engh. Min første LP Standard kostet på tidlig nittitall 23-24,000,-, omregnet i 2012-penger er det 33.000,-

Jeg synes tvert i mot at Gibson nesten har vært for billige her til lands i det siste. Det er jo ikke gøy å reise til USA lengre.

Nevnte gitar (regner med det er den på VG det snakkes om) koster $6400 hos Wildwood ergo den er faktisk billigere i Norge.

Veiledende pris på Standard i 2005 var ca. 26000,- Du har rett i at Gibson var svært dyre på 90-tallet. Helt syke priser!

Etter finanskrisa gikk prisene ned, også i Norge selv om vi ikke ble spesielt hardt rammet. Ble fortalt av ansatt v. 4Sound at det meste av prisnedgangen kom av at importør hadde satt ned sin egen avanse for å få solgt nok varer, men regner med at Gibson også måtte sette ned prisene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson er stort sett billigere i Norge enn i de fleste andre land. Grunnen til dette er så enkelt som at Luthman og 4sound har såpass stor markedsandel at prisene kan presses ned og tidvis selges med tap ved kontantkjøp. For å kompensere for dette er jo "handlekonto" fra 4sound et lønnsomt alternativ, siden dette er et forbrukslån fra G Money Bank med forholdsvis høy rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som faktisk mener en slik gitar er verdt >35000 kr? For den saks skyld er noen som helst gitar verdt over 35000? Jeg har aldri provd og har ingen formening om dette, bare nysgjerrig! Jeg har selv en ganske dyr PRS som er veldig fin og smooth, men hadde aldri i livet betalt full nypris for den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men syns det er interessant og se hvor grensa gaar da. Uansett hvor bra handtverk, hvor bra rykte den som lager den har og hvor fint treet er, saa maa det jo ga ei grense? Jeg foreslo 35000, det var nok alt for lite. Men godt over seksti tusen da for en ny gitar produsert i 2013, da begynner man vel aa nerme seg grensa?

Edit: En vanlig gitar tenker jeg paa, ikke megasyke customgreier.

Endret av Fluehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.