Gå til innhold
Tell

[Nytt problem] Slapp trussrod

Anbefalte innlegg

Har begynnt å få et problem på min Dean V79.

Når jeg palm-muter laveste strengen så faller den om lag en 8-dels tone i pitch, noe som låter forferdelig. I tillegg gir den av en sterk "buzzing" samtidig. Merker også at strengen ligger løst over brua, slik at det er mulig å "løfte" den ut av hakket sitt med fingerkraft.

Halsen er satt opp tilnærmet flat (liten negativ bøy), ikke begredelig lav action heller. Strenget opp med 11-54 strenger i Eb 24,75 skala. Intonasjonen er tilnærmet spot on på alle strenger.

Noen som har vært borti liknende før eller har noen gode løsninger? Føler ikke at jeg har så fislete strenger at dette burde være mulig.

Når et problem er fikset oppstår et nytt. Noe er føkka med tussrod, les innlegget under.

Endret av Tell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røtne strenger ja... original problem, fixed

Men nå har jeg fått en del strengebuzz, og når jeg slakke trussrodden så slutter det å være motstand når jeg slakker den. Det er så at slakker jeg mer etter at halsen er rett, og så prøver å stramme igjen, så er det ikke noe motstand, og det virker heller ikke som halsen reagerer på slakkinga =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.