Web Analytics
Jump to content

Problemer med Cioks Big John strømforsyning og Boss-pedaler

Z0S0

Recommended Posts

Har fått en real pedalbrett/strømforsynings "nøtt" i fanget..

Jeg har i mange år brukt Cioks Baby til å levere strøm til pedalbrettet mitt, men for ikke så lenge siden steg behovet for ytelse over de 280 mA som Baby-en gir.. Så når en brukt Cioks Big John kom til salgs med en ytelse på 600 mA tenkte jeg det var en safe deal... Men desverre ikke..

Når jeg koblet opp brettet fungerte alle pedalene unntatt to BOSS pedaler. Dvs. ingen problemer med pedaler fra Fishman, Korg, Xotic, MXR, TC Electronic og Aphex.. Men Boss RC-3 og OC-3 ville ikke fungere (=ingen av/på lys).. Boss-pedalene fungerer fint på min gamle Cioks Baby, men ikke på Big John - verken alene eller med andre pedaler..

Så hva i huleste kan være galt? Hva kan være feil med Big John-en.. Og hva er det i Boss-pedalene som reagerer på dette "noe" som er feil.,

Setter pris alle på tilbakemeldinger!

Flere jeg har prata med om problemet nevner også det med polaritet, men jeg er overbevist om at problemet er med Cioksen.. Nå har jeg testet Boss-pedalene på en FuelTank Chameleon og de virket prikkfritt der, så da blir det nok en slik en i stedenfor..