Gå til innhold
  • Bli medlem
Aphelion

RS-kit - modern, reissue eller vintage?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut de råtne potene i LPCen min med et RS-kit :) Ser at man har tre valg - modern, re-issue og vintage. Hva er forskjellen på disse, og hva er mest hensiktsmessig å gå for?

EDIT: Ser det er mange forskjellige kits her, under hver kategori. Jeg har ikke så veldig snøring på dette, men jeg betaler heller litt mindre for noe med «vanlige» caps enn å betale masse ekstra for noe hypa greier ala bumblebee og slikt piss.

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vintage-kit med Jensen caps. Kjøper du på Vintagegitar får du potene, kondisene og noen ledningsstumper, så da slipper du å ta med jack input, switch osv. Mener settet koster rundt en 500-lapp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett. Men trukke VG har kit med reverse taper på lager :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett. Men trukke VG har kit med reverse taper på lager :P

Ja svarte. Det var du det ja....

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri bestilt RS- kit, men har satt inn et par sett. Ingen av de har da hatt med bryter og hunplugg? Mener da begge pakkene jeg har slengt inn har vært helt uåpnet da jeg fikk dem. Mulig de kom fra baillbyen, det vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, Audun, hvorfor vintage? Hva er forskjellen på dette og de to andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er er short shaft, funker dårlig gjennom lønnetoppen i en Les Paul Custom. :P

Indeed, RS-kit er pokkernmeg eneste muligheten når man trenger long shaft 500k reverse. Jeez...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forresten, Audun, hvorfor vintage? Hva er forskjellen på dette og de to andre?

Aner ikke. Det eneste jeg har erfaring med er vintage-kitsa. Det har vel å gjøre med at jeg liker vintage LP-tone bedre enn humlesurr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan trygt kjøpe ekte Gibson bumblebees uten å være redd for lyden hvis man ikke liker den. De ser nemlig slik ut:

DSC03197.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caps ass. Tidenes største scam innen gitarindustrien? :P Er det rett verdi i forhold til ønsket resultat, så er det jo på stell!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.