Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr


matt

Anbefalte innlegg

Kan også anbefale Suhr. Har eiet og prøvd mange kostbare gitarer, bl.a. Suhr, Tyler, Fender CS og Gibson CS. Mye bra blant alle de nevnte merkene, men kan av og til variere noe. Suhr har jevnest kvalitetsnivå av de jeg har prøvd, og jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe uprøvd fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er Fender CS også helt rævva når de er satt sammen av John Suhr?

Jeg har hele tiden sagt at Masterbuilt er bra!

Når en bygger er annsvarlig for gitaren blir det et helt annet eierforhold til arbeidet siden navnet deres følger gitaren.

Problemet med masterbuilt er at det er jævla dyrt sammenlignet med tilsvarende Suhr.

Har aldri prøvd en CS bygget av Suhr. Men jeg har prøvd et par av Cruz som var knall så jeg kunne tenkt meg en sånn igjen..kom igjen Oleb! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på Fender Custom Shop har variert en god del etter min mening.

Har hatt Fullerton RI'er, CS fra Page tiden, Cunetto Relic og Masterbuilt..

Er enig i at dagens standard CS gitarer utvanner begrepet.

Selv om Gibson er enda værre enn Fender i forhold til hva de kaller Custom Shop.

Når det gjelder Suhr så er jeg helt enig i at gitarene er topp kvalitet hele veien,

men det er ikke gitarer for meg. Jeg fant de litt sterile og kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant de litt sterile og kjedelige.

Er kanskje det jeg syntes minner litt om Andersen. De er nesten bygd for bra. Too much good..... Men skulle jeg noen gang dratt på turne hadde jeg tatt med en Suhr tvert ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på at suhr minner mer om TA eller omvendt, mer enn noe annet. Har selv en TA strat. Etter min ydmyke mening, så er det ingen ting som slår den gitaren på craftmanship/kvalitet. Pickupene er kanskje litt sterile og snille, men er veldig anvendelige til alt. Der synes jeg suhr gjør det bedre. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg valgt en TA igjen over alt annet. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på at suhr minner mer om TA eller omvendt, mer enn noe annet. Har selv en TA strat.

John har aldri lagt sjul på at TA er et av de store forbildene. Mener han også sjekka med Tom før han laget "Suhr" hodet. Hovedforskjellen for meg er først og fremst pickupene som på TA er litt sånn elsk/hat greie mens Suhr er mye mer "standard" greier. Uansett helt klart to av verdens aller fremste gitarbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Mye positivt ute å går her.

Har sett litt på Tom Anderson-gitarer etter at det ble nevnt i tråden... Vil dere si det er mer aktuelt å sammenligne Suhr og TA fremfor Suhr og Fender (CS)?

Er det flere merker (strat/tele) som holder kvalitet på linje med Suhr/TA/Fender CS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er på linje med Suhr og TA vet jeg ikke, men når det gjelder Tele så begynner det jo å bli en del forumitter som er veldig fornøyd med både pris og kvalitet på gitarene fra Canadian Breed for tiden. Skulle jeg hatt en high-end Tele hadde jeg glatt bestilt herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.