Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headphones


JRV

Anbefalte innlegg

Trenger ett sett med klokker til DJ-jobber. Ikke altfor dyrt, lukkede klokker og relativt nøytralt lydbilde, men litt bassheavy. Noen gode tips?

Edit: lukkede klokker som isolerer ganske godt. Ikke noe som bare såvidt henger på hodet, det har jeg fra før :D

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyerdynamic DT770 fyller de fleste av kriteriene bra, men det er jo ikke DJ-klokker på de. Ellers har de alt.

Hva legger du i DJ-klokker? At de er vridbare? Det er isåfall totalt irrelevant :)

Du trenger ikke noe ekstra bass når du er ute i et dundrende lokale. Beyerdynamic DT770 eller Sennheiser HD 280 pro gjør jobben mer enn godt nok. :)

Min erfaring med mine i overkant flate klokker er at det er kjeitete når man er interessert i å høre bassen på et annet spor enn det som spilles i PA for å beatmatche det, derfor vil jeg ha noe som er litt bassheavy. Klart, det kan jo dog hende at noen som isolerer bedre enn de jeg har også vil gjøre ting lettere.

Så ja. At DT770 og HD280 er knallgode klokker tviler jeg ikke et sekund på, men utifra hva jeg har lest om dem så er de nok litt for flate, så tar fortsatt imot tips til klokker med litt mer i bunn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i DJ-klokker? At de er vridbare? Det er isåfall totalt irrelevant :)

Min erfaring med mine i overkant flate klokker er at det er kjeitete når man er interessert i å høre bassen på et annet spor enn det som spilles i PA for å beatmatche det, derfor vil jeg ha noe som er litt bassheavy. Klart, det kan jo dog hende at noen som isolerer bedre enn de jeg har også vil gjøre ting lettere.

Så ja. At DT770 og HD280 er knallgode klokker tviler jeg ikke et sekund på, men utifra hva jeg har lest om dem så er de nok litt for flate, så tar fortsatt imot tips til klokker med litt mer i bunn,

Forstår :) Hadde HD280 når jeg DJ'a under UKA for to år siden. De var tette og god bassrespons på, selv om lyden kanskje var det du karakteriserer som flat! Syns de var litt for tette til å sitte å jobbe lenge med lyd tho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Harman/Kardon CL, og synes de er overlegne til lytting, men jeg vet ikke om jeg ville anbefalt de som innspillingsklokker, da de blir en anelse ubehagelige når man bikker to timer lytting. Ikke er de helt lukkede heller. Finfint headsett å koble til telefonen på vei til jobb/reiser/whatever, men de er jo ikke bygget for studiobruk, og det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Shure SE535. Riktignok sprenges prisen men du verden for en lyd. De demper også så er helt greit å lytte på moderat volum når man trasker ved tungt trafikkert vei. Dette sparer hørselen din, som man MÅ at vare på. De har ingen klokker, null svette ører. De er in-ear, og har skum som ekspanderer i øret som sikrer at de sitter godt og behagelig, selv etter maaaaange timer i bruk. Og siden skummet ekspanderer så blir øret lufttett, dette gjør at bassfrekvenser ikke lekker ut. Man har god og fyldig bass, uten slik "bokslyd" man ofte får fra bass-sterke hodetelefoner. Det er tre høytalere til hvert øre, og det jeg vil betegne som perfekt lyd. Svært lettdrevne til all bærbart utstyr. Eneste er at de krever at man ruller skummet sammen før man stikker dem i øret. Dette tar 5-10 sek. Dersom man er i studio vil dette være mye, men i studio prater man uansett inn i monitor, og gjør man ikke det kan man få egen liten mikrofon til disse, så man kan klikke på for å høre omgivelsene. Jeg var veldig skeptisk til å betale så mye, men de innfrir så til de grader på flere områder at man fryder seg alltid når man bruker de.

Trommisen elsker også disse, han spiller ganske hardt, har disse in-ear og vanlig hørselvern (øreklokker) utenpå for ekstra demping. Beste monitor for innspilling han vet om...

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se530, en tidligere utgave, hadde ett svakhetspunkt. Det var at ledningen ikke kunne byttes. Og ledninger til headset får mye juling og slitasje. Så isolasjonen kunne sprekke i knekkpunktet. På 535 er det plugg på selve in-ear delen, så ledning kan byttes for billig penge. Ellers så er det anbefalt å skifte den skumbiten som settes i øret. Den kan vaskes, men blir skitten etterhvert Og man lærer seg å bli flink på å vaske øret når man har slikt utstyr. Dette er det beste man får tak i, mener jeg, uten å gå til formstøpte plugger som er myyye dyrere med tilsvarende specs (min 3 høytalere på hver). Jeg foretrekker faktisk disse fremfor formstøpte, den ekspanderende skummet sikrer at det er tett og at den sitter godt. Med utvalget skum/"juletrær" som følger med finner man flere størrelser av dette, så man ender ikke opp med noe som er verken over eller underdimensjonert. Headroom er bra side for å lese om headset. http://www.headphone.com/headphones/shure-se535.php

Rart med headset forresten. Ganske utbredt med fordommer mot å bruke såpass mye penger på headset. Uforståelig egentlig, man kan lett plusse på par tusenlapper på både gitar, stereo, effekter, eller legge betydelig sum i ledninger, pimping av utstyr... men headset virker som mange har bestemt ikke skal over viss sum. Dette på tross av at headset kan bli det utstyret man definitivt bruker mest. Jeg bruker det sikkert 2-3 timer daglig. Kan summeres til ca 1000 timer i året.. Da legger jeg gjerne av 2,7kr daglig i ett år for det beste headsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har noen forskjelige jeg har brukt i et par år. Favoritten til tracking er sony mdr 7506. Funker til trommiser til og med .For lytting foretrekker jeg akg 240. Ellers har jeg ikke funnet noen headphones som jeg kan mikse med, da er det monitorer som gjelder for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.