Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headphones


JRV

Anbefalte innlegg

Skal gjøre dette enkelt:

Jeg skal kjøpe nye headphones, noen som funker både til "studio"-bruk (redigering og innspilling av musikk) og lytting til musikk (indie, rock, alternative, folk, metal... noe allsidig, altså). De bør være ganske portable (men trenger ikke å være ultraportable), da jeg skal bruke dem på bussen/skolen/flyet etc. De bør også være lukkede, men trenger ikke å ha aktiv støydemping. Jeg er veldig opptatt av at de skal være behaglige å ha på! Og en ting til - de må kunne brukes fint uten amping eller å være koblet til eksternt lydkort.

Pris: <2000kr, gjerne så billig som mulig.

Har sett på disse:

Audio-Technica ATH-M50

KRK KNS-8400

Harman/Kardon CL / BT

B&W P5

Men det finnes sikkert mange flere gode headphones der ute :-)

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Beyerdynamic DT770. Da har du nok mest igjen for pengene :) kanskje ikke de peneste, men de låter drøyt bra!

Synes det er verdt å nevne at det er best å styre unna aktiv støydemping.

Endret av matt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt770 er bra, men mp3/telefonen din kan slite med å drive headsettet fordi det er 80ohm.

Hadde samme dilemma for 3 uker siden. Jeg gikk for ath-50. Eneste negative jeg har å si om det er at du blir svett på øra (derfor bestilt nye puter som ikke er "skinn")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DT770 låter konge de. Men som folk sier her så er det litt problematisk med mobiler! Prøvde med iPhone 5 og en innspilling som var relativt høyt mastret, måtte nesten dra på fullt. Det blir kjipt hvis man skal sitte på en bråkete buss og høre på en master fra 80-tallet... MEN, de finnes i 32 ohm også, og da blir det noe helt annet. Koster mer, men fortsatt under 2k :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk et par Beyerdynamic DT770 Limited Edition 32 ohm i dag i forsinka julegave av kona. (Jada, litt seint, veit det, skulle egentlig ha ny mobil, men klarte aldri å bestemme meg). Du verden for en fantastisk lyd og fett lydbilde! Kan nevne at de har litt høyere entusiastkurve enn de vanlige DT770; større lydbilde, litt mer bass og litt mer prescence i mellomtonen, bittelitt neddempa diskant, men samtidig nokså ufarga. Just the way I like it! Høres til og med hi-fi ut med MP3 på mobilen. Anbefales! Bakdelen er sjølsagt at alle de gamle miksene mine høres ut som de er blanda i en bøtte... Er derimot litt skeptisk til at de er laga i Tyskland og det står et digert "88" på pakka... :D

Har hatt fire sett hodetelefoner de siste par åra, men har ikke vært fornøyd med noen av dem bortsett fra et billig Koss Titanium-sett jeg bruker til tracking.

Takker for ekstremt god service på Backstage Sandvika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennheiser HD201 er en ubestridt vinner hos meg. Låter finfint, koster 200 riksdaler. Har ett sett hjemme, ett på jobb, og ett på hytta. Har fått det servert i studio også (men da for monitoring, hadde nok ikke mikset med samme sett).

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min billigfavoritt er Koss KTX Pro Titanium. Koster vel rundt 200 spenn. Glimrende til tracking og spiller veldig entusiastisk uten å bli masete. Mye god lyd for penga, bakdelen er at byggekvaliteten ikke er verdens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.