Web Analytics
Jump to content

Absolution pt. 2 (Låtskisse, rough mix)

Christopher S

Recommended Posts

Regner med du er åpen for, og ønsker innspill? Personlig, er jeg ikke så stor fan/gått litt lei av den type intro du har valgt: Gitarriff med cleadlyd->trommer og vrenggitar kommer inn litt->trommer og vrenggitar kommer inn for fullt, mens cleadlydåpningsriffet fortsetter. Jeg synes som regel det er en kjedelig måte å starte sanger på, men det avhenger jo også mye av hvor fett (man synes) riffet er. Når det er sagt, så elsker jeg vrenglyden du har skrudd. Grisefett i mine ører. Ellers synes jeg kanskje låta, eller nærmere bestemt riffene og akkordene, blir litt ensidige i lengden. Det hjelper med breaks og ulike partier, men skulle gjerne blitt bydd på noen akkordmessige overraskelser. (Vanskelig å forklare bedre, med mitt noe begrensede låtoppbygningsfaglige ordforråd). Uansett, alt sett under ett, du gjør deg på ingen måte bort med denne låta.

Innspill er helt lov. Setter pris på ærlige meninger!

Oppskriften på introen er ikke ny, men det er en oppskrift jeg har sansen for. Skjønner dog godt at du ikke er blodfan av den!
Når det gjelder akkordmessige overraskelser, er det faktisk litt begrensete hva jeg "kan" gjøre. Denne låta er en del av et konseptalbum, dermed har det vært førsteprioritet å holde meg til tema, gjenbruk av melodi/stemning, partier, fraser, osv.
Man skal allikevel ikke se bort ifra at akkorder kan voices annerledes, i tillegg vil det også komme vokal som i praksis kan gjøre enorm forskjell. Nesten alle akkordene er jo kjønnsløse (5'er akkorder), så vokalen får stort ansvar i å fylle ut og "lage akkorder" med kompet.

• Like 1